SON DAKİKA


Foto Galeri > Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

04 Ocak 2023 Çarşamba - 13:41

Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

1 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

2 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Eğer biz iyi bir konsept ortaya koyarsak AESA radar ve görüş ötesi hava-hava füzesine sahip Akıncı özellikle helikopterlere ve insansız hava araçlarına karşı çok büyük etki gösterebilir.”

3 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

“Şu ana kadar birkaç test kapsamında ABD, görüş içi hava-hava füzesini Reaper SİHA’dan ateşledi. Ancak bu uçakta radar bulunmuyordu ve ateşlenen füzenin menzili de kısaydı.

4 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

İlk olarak Akıncı’ya entegre edilmesini ‘hava testlerinin de büyük bir kısmı bu platformda yapılacak anlamına geliyor’ diye yorumluyor. “Aynı zamanda Akıncı dünyanın AESA radar ve görüş ötesi havadan havaya füze taşıyan ilk SİHA’sı olabilir.” diyor ve sözlerini şöyle tamamlıyor:

5 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

AKINCI DÜNYADA BİR İLK OLABİLİR AESA radarın ilk olarak BAYKAR imzası taşıyan Akıncı Taarruzi İnsansız Hava Aracı’nda kullanılacağı açıklandı. Bunun temel nedenini ‘zorluklar’ üzerinden tanımlıyor Şahin.

6 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Bu nedenle sadece AESA radara sahip olmak yetmiyor. Gelişmiş bir AESA radar yapabilmek ve onu eksiksiz bir şekilde platformla entegre edebilmek önem kazanıyor.”

7 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

“Sizin uçağınızın AESA radarının menzili 100 kilometre olsun. Karşınızdaki uçağın AESA radarının menzili ise 180 kilometre olsun. Evet, her ikinizde de modern bir radar var ancak karşı taraf sizi daha önce fark edip, daha hızlı angajman yapıyor. Sizin radarınız işe yaramaz hale geliyor…

8 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Anıl Şahin bu durumu açarken, “AESA radar alanında en iyi teknolojiyi geliştirmek zorundasınız.” dedikten sonra bir örnek veriyor:

9 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

MUADİLLERİNDEN AŞAĞI KALMAYACAK Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir’in “Türkiye’nin geliştirdiği AESA radarın muadillerinden aşağı kalır bir özelliği olmayacak.” cümlesi dikkatimizi çekiyor.

10 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Bu tezini “Çünkü çok uzun menzilli füzeler ve radarlar geliştiriliyor. Görüş ötesi hava-hava füzeleri radar arayıcı başlığa sahipler. Siz güçlü bir AESA radar ile iyi bir görüş ötesi hava-hava füzesini kombine ederseniz caydırıcılığınız katbekat artıyor. PESA radara sahip bir savaş uçağının AESA radara sahip bir savaş uçağına karşı pek şansı kalmıyor.” cümleleriyle destekliyor.

11 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

CAYDIRICILIK DAHA DA ARTACAK Anıl Şahin, günümüzde hava-hava muharebelerinde savaş uçağının manevra kabiliyetinin giderek ikinci plana düşmeye başladığı görüşünde.

12 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Ayrıca, elektronik harpten daha az etkilendikleri de bir gerçek. Bunun en temel sebebi AESA radarlarda birden fazla verici/alıcı modülüne sahip olması.

13 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

AESA radarların PESA radarlara göre çok daha uzun menzile ve hedef tespit hassasiyetine sahip olduğunu da öğreniyoruz.

14 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

“Örneğin; F-16’lar, normalde pasif elektronik faz dizinli radara (PESA) sahip. Ancak en modern F-16 konfigürasyonu F-16 Blok 70, AESA radara sahip. Bu nedenle bütün F-16’lar 4. nesil olarak sınıflandırılırken, F-16 Blok 70’ler 4.5 nesil olarak kabul ediliyor.” bilgisini paylaşıyor Şahin.

15 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

AESA, aktif elektronik faz dizinli radar anlamına geliyor. Anıl Şahin, günümüzde 4.5 ve 5. nesil bir savaş uçağı için en kritik bileşenin AESA radar olduğuna işaret ediyor.

16 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Peki AESA radar ne işe yarıyor, neden bu kadar önemli ve Akıncı’ya entegrasyonu Türk insansız hava araçlarına hangi kabiliyetleri kazandıracak? Savunma Sanayii Araştırmacısı Anıl Şahin, TRT Haber'den Sertaç Aksan'ın sorularını yanıtladı.

17 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir’in ASELSAN’ı ziyaretinde son haliyle ilk kez görücüye çıkan radarın çok kısa süre içinde BAYKAR'a teslim edilmesi ve Akıncı TİHA üzerindeki testlerin başlaması bekleniyor.

18 / 18 Dünyada bir ilk olacak: Akıncı, yerli ve milli radar AESA için hazırlanıyor!

Akıncı TİHA’ya entegre edilecek AESA radarı birlikte Türkiye, insansız hava aracında bu kabiliyete sahip ilk ülke olmayı hedefliyor.





VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap