Rum ilkokuluna giden 1. Sınıf bir çocuk sizce ne öğrenir?
Söyleyeyim; “Biliyorum ve Unutmuyorum”ders kitabını!
Öyle kitap olur mu neyi biliyor unutmuyor?
Yemini biliyor ve unutmuyor!
Nasıl yani?
Konstas Monitis’in Türk İşgali-Göçmen Çocuğun Yemini
şiirinden bahsediyorum.
Ne diyor bu yemin?
“Anneciğim senin özlediğin, benim de bilmediğim fakat
sevdiğim,
Evin ve köyüne oğlunun seni geri götüreceğine dair yemin
ettim.
Viraneye çevrilen kır kilisesinde mum yakacak, toprağı
öveceksin.
Ağlayıp, senin geldiğine sevinip, seni karşılayan Türklerin
ayak bastığı, portakal bahçelerine yeniden sarılacaksın.”
Yani Rum çocuk benim yeminim bir gün kuzeyi ele geçirmek
diyor!
Hayda tek bir kitap ile nereden bu kanı?
O halde ilkokul 4. Sınıf Matematik kitabına bakalım. Sayfa.
15. 2003 yılında Rum Eğitim Bakanlığı tarafından okullarda okutulan kitaplardan
diğeri. Ne diyor bu kitapta?
“1974, Kıbrıs’ta Türk İşgali” başlığı atında:
“Türkler, 1974 Temmuzu’nda Kıbrıs’a askeri çıkarma yaptılar.
200.000 Kıbrıslı Rum zorla evlerinden atıldı ve kendi vatanlarında göçmen oldu.
Birçoğu esir alındı ve Türkler tarafından Türkiye’deki hapishanelere götürüldü.
Bu kişilerden 1619’u (aralarında her yaştan kimse bulunmaktadır) halen
kayıptır. Bu kişilerin, aileleri ve yakınlarının akıbetlerinin belirlenmesi
için o zamandan itibaren süregelen bir mücadele başlatmışlardır. Türk işgali
altında bulunan topraklarda, 1974’de 20.000 mahsur kalmıştır. Türkler yavaş
yavaş bu kişileri oradan gitmeye mecbur etmişlerdir. Bu kişilerin sayıları
devamlı azalmaktadır. 1994’de bu kişilerin sayısı 900’ü geçmiyordu.” Anılan
parçanın sonunda ise parça içinde geçen sayılar ile ilgili sorular
yöneltilmekte. Örneğin“Kıbrıs’a Türk işgali.........Temmuz’unda yapılmıştır?
Boşluğu doldurunuz” !
Bir başka eğitim kitabı: İlkokul 5. Sınıf bir Rum çocuğu
Yunanistan’ı Tanıyorum ilkokul kitabı s.230-231’de şunları öğreniyor;
“Kuzey Kıbrıs’ta Sahte Türk Devletinin İlanı-18 Kasım 1983”
Başlıklı yazıda ikinci darbe girişiminin Ankara’nın sinsi planları ile Türk
tarafında 15 Kasım 1983’de gerçekleştirildiği ve Kıbrıs Türk halkının kendi
kendini yönetme hakkı çerçevesinde Türk “sahte” devletini ilan ettiğini, ancak
bu devletin Türkiye’den başka bir ülke tarafından tanınmadığı”
İsterseniz devam edelim:
“İyi Bir Vatandaş Oluyorum” adlı ilkokul 6. sınıf
öğrencilerine okutulan kitapta, sayfa 9’da yer alan Kıbrıs haritasının
ortasında Kuzey ve Güney dikenli telle ayrılmaktaydı. Tellerden ise kanlar
akıtılmıştı. Kuzey tarafına ise, üzerinde Türk bayrağı bulunan askeri bir bot
çizilerek, bu botun kuzeyi ezdiği tasvir edilmişti. Haritanın altında ise
“Kıbrıs devletinin toprak bütünlüğü ve bağımsızlığı açık bir şekilde 1974’teki
Türk işgali ile ihlal edilmiştir” diyorlar!
Hatta
aynı kitapta örneğin 71. sayfada KKTC sınırları içerisinde yer alan Lapta’nın
resmi konularak “Güzel Lapta bugün esaret altında ve halk tekrar köylülerine
kavuşacağı günü bekliyor...” .
Sayfa
11’de ise, Girne limanının resmine yer verilerek “Türkiye, Kıbrıs halkını kendi
topraklarına geri dönmekten ve buralara özgür bir şekilde yerleşmekten mahrum
bırakmıştır..” denilmekte…
Rum kitaplarında görüldüğü gibi Matemetik’tenCoğrafya’ya
Türkler düşman olarak gösterilirken, Türk askeri devamla “işgalci” ,KKTC
“yasadışı”, ve Rum çocukların “bir gün eski evlerine geri dönüş” hayali ile
büyüyeceklerine dair YEMİN!
KKTC’de Kıbrıs Türk Öğretmenler Sendikası (KTÖS), Kıbrıs
Türk Orta Eğitim Öğretmenler Sendikası (KTOEÖS), Rum İlerici Rum Öğretmenler
Grubu (PRODEFDİĞİ) ve diğer paydaşlarının ortaklaşa faaliyetlerini saymıyorum
bile…
Kendi eğitim sistemimizi senelerce ne hale geldiğini şuan
yazamıyorum..Dahası da var… Lakin Mutlu Barış Harekatımızın 45. Yılında
bunların bilinmesi, ateşkes halinde olunan adanın geleceğine ve Garantilerin
öneminin neden hayati olduğuna dair başka bir çerçeveden göstermek istedim…
Şimdi bu eğitim sisteminde yetişen Rum çocuklar, gençler
neden Türkiye’yi istemiyor, Kıbrıs Türklerini “ikinci sınıf” görüyor anlaşıldı
mı? Bu sadece bir yönü, işin içinde kilise var, Ulusal Konsey var, siyasi
partilerin değerlendirmeleri var..Ve tabi ki Batının fonları ile oluşturulan
bir ağ…Herşey bütün. İçimizde bu çalışmaların seçilmişleri ayrı konu…Kısaca
detay çok, başka yazıda…