SON DAKİKA
SON DAKİKA


Trabzon-Rize limanları ve Rusya'ya roro taşımacılık
9.03.2020

Bölgesel kalkınma konularında; Cankurtaran, Ovit, Salmankaş, Zigana uzun tünel inşaatlarının önemli projeksiyon olduğunu ifade ettim. Bu tüneller, uluslararası taşımacılık bağlamında önemli bir öngörüdür. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yapmış Sayın Binali Yıldırım’ın karayolu-deniz taşımacılığı entegrasyonu konusundaki öngörüleri çok önemli olmuştur.

 

Trabzon Liman İşletmeciliği A.Ş. Genel Müdürü Muzaffer Ermiş, "Orta ve Doğu Karadeniz’i Akdeniz'e bağlayacak olan yol tamamlandığında buradan Rusya’ya yapılan Ro-Ro seferleri eski günlerine kavuşacak" demekte. Ve ilave ederek, “Trabzon Limanı'ndan yaklaşık 11 yıldır Rusya’ya yapılamayan Ro-Ro seferlerinin Akdeniz-Karadeniz yol projesinin tamamlanmasıyla hareketlenmesinin beklendiğini, ulaşımın kolaylaşacağını” ifade etmektedir. “Samsun Limanı'ndan Rusya’ya ihracat yapan Trabzonlu firmaların yolun açılmasıyla birlikte Trabzon Limanı'nı tercih edeceklerini düşündüklerini” dile getirmektedir.

 

Evet, Sayın Ermiş’in yaklaşımı doğru. Ülkelerin taşımacılık altyapılarına bağlı olarak, yükün 450- 500km mesafede karayolu, 450-500km-1500km demiryolu ve 1500km den uzak mesafelerde ise denizyolu ile taşınması daha ekonomik görülmektedir. Karadeniz’in ve Akdeniz’in varlığının, Türkiye’nin jeopolitik öneminin, bimodal yani iki modlu taşımacılık sistemi bağlamında çok büyük fırsatlar sunduğu bir gerçektir. RORO taşımacılığı, jeopolitiğin ve ekonominin ana konularından birisi olmaktadır. Uzun tüneller ile Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu-Akdeniz bağlantıları güçlenmektedir. Eğimler düşmekte yakıt sarfiyatları ciddi oranda azalmakta ve mesafeler yakınlaşmaktadır. Karayolu etkin taşımacılık modu, limanlara kadar olan bölgelerde Karadeniz-Akdeniz bölgelerinde büyük oranda güçlenmekte, daha ekonomik hale gelmekte ve kolaylaşmaktadır. Yol akslarıyla, Trabzon- Rusya taşımacılık özelliklerinin ve bölgesel noktalara olan taşımacılık profilinin gelişeceği doğrudur. Samsun limanından Rusya’ya yapılacak ihracatta Trabzon ve bölge limanlarına yönelimin artacağı beklenir. Rize limanı da RORO taşımacılığından önemli pay alacaktır. Gemilerle tırları karşı limanlara taşımanın yani RORO taşımacılığının bir noktada demiryolu taşımacılığı simülasyonu olduğu belirtilebilir.

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap