SON DAKİKA
SON DAKİKA


TOBB ''yetenek eksiklikleri ve beceri uyumsuzlukları”
8.11.2022

Yazı devamı- Avrupa Ticaret ve Sanayi Odaları Birliği (EUROCHAMBERS); “Okuldan İşe: Ticaret ve Sanayi Odalarının Rolü” raporu

Genç Girişimciler için Erasmus (EYE), girişimciliği teşvik etmeye yönelik başarılı bir Avrupa Komisyonu girişimidir. Programda, yeni veya hevesli bir girişimci (NE), katılımcı başka bir COSME ülkesinde deneyimli bir girişimci (HE) tarafından altı aya kadar ağırlanır. Program, HE'lerin dış pazarlar hakkında bilgi edinirken ve işlerine yeni bir bakış açısıyla faydalanırken, NE'lerin bir iş yürütmek için ilgili beceri ve bilgileri edinmelerini sağlamaktadır.

Ulusal, bölgesel veya yerel düzeydeki 35 Oda, EYE için Aracı Kuruluşlar olarak hareket eder. Bu sistem, kapasite kapsamında diğer konuların yanı sıra, yeni ve deneyimli girişimcileri eşleştirmekten, her iki taraf için hedefler ve beklenen sonuçlarla bir faaliyet planı geliştirmekten, değişimi izlemekten ve takip etmekten ve değerlendirmekten sorumludurlar. EUROCHAMBRES, program için destek ofisi olarak hareket eder ve programın yeni ülkelere kademeli ve tutarlı genişlemesini destekler.

Avrupa genelinde sosyo-ekonomik açıdan zarar verici yetenek boşlukları ve uyumsuzluklarla mücadele, önümüzdeki beş yıl için AB gündeminin üst sıralarında yer almalıdır. Etkili çözümler bulmak, çok düzeyli ve çok paydaşlı iş birliğini gerektirir. Odalar kendi rollerini oynamaya isteklidir.

Avrupa Girişimci İşletmeler Parlamentosu 2018 –Yetenekler oturumu

1. İş dünyası, eğitim / Mesleki Eğitim ve Öğretim müfredatının geliştirilmesi gibi eğitim politikasına yeterince dahil mi?

Evet: %21,6 Hayır: %78,4

Dörtte üçünün bu soruya 'hayır' oyu vermesi, girişimciler arasında eğitim müfredatının geliştirilmesine ve sunulmasına katkıda bulunma istekliliğinin altını çiziyor.

2. Doğru becerilere sahip personeli işe almak beş yıl öncesine göre daha mı zor?

Evet: %84,1 Hayır: %15,9

Bu soru, 2010 ve 2016 baskılarında da soruldu ve her seferinde 'evet' oylarının yüzdesi arttı. Beceri uyumsuzluğu, Avrupa çapında açıklanması cevap bekleyen önemli  bir sorundur.

3.Mezunların istihdam edilebilirliği, yükseköğretim kurumlarının performansının derecelendirilmesinde daha önemli bir kriter olmalı mı?

Evet: %86,3 Hayır: %13,7

AB'de her zamankinden daha fazla mezun var, iş bulamıyorlarsa ve işverenler doğru becerilere sahip personel bulamıyorsa bunun ne faydası var? Bu soruya verilen güçlü “evet” yanıtı, eğitimin gençleri mevcut ve gelişmekte olan istihdam fırsatlarına hazırlamasını sağlamada daha iyisini yapma ihtiyacını vurgulamaktadır.

4.İş temelli öğrenme, tüm başlangıç mesleki eğitim ve öğretim programlarının ayrılmaz bir parçası olmalı mı?

Evet: %97,1 Hayır: %2,9

Bu, daha önce de sorulan bir başka sorudur ve 2018'de neredeyse oybirliğiyle "evet" oyu, girişimcilerin mesleki eğitim ve öğretimin iş temelli bileşenine verdikleri önemi pekiştirmektedir.

5.Maliyet, mültecilere ve göçmenlere daha fazla iş/eğitim fırsatı sunan işletmeler için önemli bir engel midir?

Evet: %38,5 Hayır: %61,5

İş fırsatlarının sağlanması, mültecilerin ve göçmenlerin sosyo-ekonomik entegrasyonu için hayati önem taşımaktadır. Bu oylamanın sonucu, engellerin mutlaka finansal olmadığını ve birçok düzeyde son derece kompleks olan bir sürecin diğer yönlerle de daha fazla ilgili olabileceğini gösteriyor.

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap