SON DAKİKA
SON DAKİKA


Bölgemiz gerçekleri yeni bir yap işlet devret modeli ortaya koyabilir!
26.07.2022

Bazalt kayacı; Türkiye’nin ekonomisi için hayati önemde bir konudur. Doğu Karadeniz’de bazalt kayacının varlığı ve deponi durumu; Samsun Batum demiryolu ve Trabzon güney çevre yolu gerçekleri ile geçki koşulları bakımından önemli bir örtüşme içerisindedir. 

Bölgesel kalkınma planları ve bu planlarda bazalt kayacının önemi özellikle ele alınmalıdır. Kalkınan Türkiye bakımından Trabzon ve Doğu Karadeniz bazalt gerçeği birçok başlıkta ele alınması gereken önemli bir konudur.

Bazalt Doğal Gübre olarak kullanılmaktadır. Bazalt Kayacı Endüstriyel açıdan son derece değerli bir kayaçtır. Türkiye’nin en önemli rezervi Doğu Karadeniz Bölgesinde bulunmaktadır. Artvin’den Ünye’ye kadar sahilden itibaren yaklaşık 5km-15km arasındaki yaklaşık 10km bant genişliğinde uzanan sonsuz rezerv kabul edilebilecek bazalt kayacı Türkiye’nin ekonomisi için hemen devreye alınabilecek bir kinetik potansiyeldedir. Bazalt agregasının doğal bir gübre olduğu, Avrupa’da satışı yapılan ticari bir ürün olduğu bilinmektedir. Öğütülerek belli boyut aralığına getirilen bazalt unu, en değerli organik tarım gübrelerindendir. Ciddi pazarı bulunmaktadır. Nitelikli tarım ürünleri elde edilemsine katkı oluşturulmaktadır. Hızlıca devreye alınabilecek, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın mineral gübre faslına uygun olabilecek içerikteki bir doğal gübredir. Çok büyük ekonomik değeri hızlıca oluşturacak, güçlü arge yapısı gerektirmeyen pratik bir uygulamadır. Hızlıca yaygın etki oluşturur. Bu konu üzerinde önemle durmak gerekmektedir.

Bazalt kayacı SMA (taş mastik asfalt) yol kaplamaları için kaplama agregası olarak büyük oranda kullanılmaktadır. Ağır trafik koşulları nedeniyle geliştirilen SMA (stone mastic asphalt) kaplamasının yaklaşık %80 oranında kullanılacak agregası, kaba agregası için kullanılacak olan ana kaynak bazalt kayacıdır. Bu bakımdan en değerli rezerv bölgededir. Liman bağlantısının oluşu nedeniyle, Ülke için çok önemli bir altlık içermektedir. İleri arge gerektirmeyen, konkasörlerde kırılarak kullanılabilecek bir konudur ve Ülkemiz otoyol endüstrisi için olmazsa olmaz önemdedir.

Bazalt Fiber imalatı büyük önem taşımaktadır. Bazalt fiberin ve bazalttan üretilen elyaf, taş yünü uygulamalarının, donatı çubuklarının ana hammaddesi bazalttır. Bu bakımdan da Türkiye kalkınma konusunun ana aktörlerinden birisidir. Hemen devreye alınabilecek özelliklerde bulunmaktadır. Bu konuda oldukça önemli bir verisel kaynağa ulaşılmıştır.

Sonuç olarak, Doğu Karadeniz Bölgesi bazalt mineral bankasının kurulmasında, Pazar çalışmalarının yürütülmesinde, uygulamaların tanıtılmasında öncelik yapılmalıdır. Bu gerçekler ve diğer gerçekler, Samsun Batum demiryolunu ve Trabzon Güney çevre karayolunu, kendini yapım aşamasında finanse eden gerçeklerle buluşturmakta ve büyütme potansiyelleri oluşturmaktadır.  Yani, Doğu Karadeniz Bölgesi'nin bazalt gerçeği ve Doğu Karadeniz Bölgesinde geçki koşulları bakımından kendini finanse etme potansiyeli oluşturan Samsun Batum demiryolunun ve Trabzon güney çevre ekspres karayolunun oluşturacakları sinerjik kazanımlar ve büyütme etkileri süperpoze olmaktadır. Birçok referansta görüleceği üzere, Bölgedeki avantajlı konuları ve icraatları her zaman objektif olarak değerlendirmek ve Bölgeye katkı yapmak üzere sunmak ilgili aktörlere düşen büyük bir sorumluluk konusudur. 

Yukarıda belirtilen bazalt kullanım alanları, varlığı, geçki koşulları birlikte değerlendirildiğinde, ekonomik yol imalatları yapmak üzere,  Samsun Batum demiryolu ve Trabzon güney çevre ekspres yolu kendini finanse eden gerçeklere sahip olarak yeni bir yap işlet devret modeli anlayışını Türkiye’nin gündemine sokar. Bu yaklaşımda önümüzdeki dönem Türkiye’nin kalkınmasına çok büyük katkı oluşturur.

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap