SON DAKİKA
SON DAKİKA


Anketlerde kararsızlar ve Trabzon Güney Çevre Karayolu!!
18.05.2021

Akçaabat Arsin arasında güney çevre karayolu projesi yapılmıştı. Trabzon ve Bölge için bir imar, şehirleşme ve sanayi projesi olarak öngörülmüştü. Bu projenin gerçekleşmesi ile Trabzon’un 1.5milyon nüfuslu bir kent olacağı, Rusya ve Türk Cumhuriyetlerine açılan ekonomik kapı olarak çok ciddi güçleneceği bir proje olarak öngörülmüştü. Trabzon’un kuzeydoğunun en önemli cazibe merkezi olması öngörülmüştü. Tamamen dış kredi ile finansmanın sağlanacağı Trabzon Güney Çevre Yolu ihalesi 6 Ocak 1999-23575Sayılı Resmi Gazete’de ilan edildi.

Sayın Eyüp AŞIK; 55.Hükümette Devlet Bakanıydı. Bu dönemde, Bayındırlık ve İskan Bakanı Sayın Yaşar TOPÇU döneminde Trabzon Güney Çevre Yolu projesi yapıldı. Arsin-Mersin arasında 31 kilometre uzunluğunda öngörüldü. Güney Çevre Yolu’nun dış kredili olarak yapımına karar verildi. KDV kararnamesinin Devlet tarafından ödenmesine dair Bakanlar Kurulu kararı alındı. KGM,  30.01.1999 Değirmendere Arsin, 31.01.1999 günü Değirmendere-Mersin güzergâh ihalesinin yapılmasına karar verdi ve  ihale kararı Resmi Gazete’nin mükerrer sayısında yayımlandı. Daha sonra ise ertelendi. Trabzon’un kalkınması için en önemli çözüm önerisi, güncel şartlara göre revize edilerek güzergah tanımlamaları yapılarak, güncel tünel teknolojilerinin avantajlarından ve yersel kaynaklardan yararlanacak şekilde güney çevre karayolu projesinin başlatılması olacaktır. Covid19 döneminde yaşanan sıkıntılardan elde edilen kazanım fikirleri, güney çevre yolunun yapılmasıyla çok daha hızlı fayda oluşturan bir sürece dönüşecektir. Trabzon dinamiklerinin ortaya koyması gereken en büyük enerji, güney çevre karayolunun inşa edilmesi olacaktır. Trabzon’un güney çevre karayoluna zorunluluğu var. Türkiye seçim sürecine doğru gidiyor. Her gün seçim konusu ve adaylar üzerine geniş yorumlar yapılıyor.

Kararsızların güçlü bir parti yoğunluğunda görüldüğü bir dönemdeyiz. Anketlere cevap vermeyenlerin sayısının arttığı bir dönemdeyiz. Ekonomik problemlerin aşılması, ekonomiye ilişkin çözümlerin üretilmesi Türkiye’deki siyasi tablonun daha da netleşmesine katkı yapacaktır. Bugünlerde siyaseti kişiler noktasında değil, kalkınma politikaları üzerinden yapmak gerekli. Trabzon-İstanbul etkileşimi çok önemli. Türkiye Cumhuriyeti çok önemli kalkınma projelerini ve bu bağlamda yol inşaatlarını tamamladı. Şu anda bir an önce başlatılması gereken ve kendi kendini finanse edecek Trabzon Güney Çevre Yolu projesi, esasında siyasetin yönetimi noktasında da çok önemli bir argüman. Kendi kendini finanse edecek olan bu imar, şehircilik ve sanayi projesi uygulandığında, hem Trabzon’da ve bölgede hem de bölgede yaratacağı faydayla İstanbul’da çok büyük bir moral oluşturur. Bana göre derinliğinin anlaşılması gereken konu Rize-Giresun bağlantılı Trabzon Güney Çevre Yolu projesidir.

Bu proje kendini finanse eder. Trabzon, Türkiye siyasetinin anahtar önemli kelimelerinden birisidir. Şahsen ben siyasetçi olsam, büyük tablonun yönetiminde, Trabzon Güney Çevre Karayolun oluşturacağı sinerjik faydayı ve proje gerçeklerini, Türkiye genelinde bir yeni açılım projesi ve katma değer oluşturacak projelerin bir anahtarı olarak bir an önce görürüm. Trabzon önemli. Değişim ve dönüşüm Trabzon üzerinden güney çevre karayolu ile başlamalı. Proje gerçekleri, ulaşım yatırımları için Türkiye’de yaygın etki gösterecek özellikler barındırıyor. Trabzon İstanbul etkileşimin güçlenmesi, bana göre siyasi tablonun net görülmesine büyük katkı oluşturur

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap