SON DAKİKA
SON DAKİKA


Yapmak için değil katkı için yapalım
7.09.2020

 
İyidere Lojistik Merkezi’ne her defasında demir yolunun bağlanması gerektiğini ifade ettik.

Zaten Rize’deki tüm sivil toplum kuruluş temsilcileri, siyasetçileri de bunun aksinİ savunmuyor.

Herkes muhakkak Rize’ye bir demir yolunun yapılmasını söylüyor.

Geçen hafta AK Parti Genel Merkez Teşkilat Başkan Yardımcısı ve Rize Milletvekili Muhammed Avcı, Lojistik Merkez için Aşkale-Rize arasında 200 kilometre hat oluşturmayı planladıklarını ve bunun için de proje çalışmalarını başlattıklarını açıklamıştı.

Tabii Sayın Avcı’nın bu açıklamaları bölgede gündem belirledi.

Rize’de büyük sevinçle karşılanırken başta Trabzon olmak üzere, Gümüşhane ve diğer bölge illerde tepki çekti.

Milletvekili Avcı her ne kadar ‘Bu proje, diğer projelerin yerine yapılmayacak’ söyleminde bulunsa bile sonuçta hem Erzurum-Rize arasına hem de Trabzon-Erzincan arasına demir yolu yapılmayacağı aşikardır.

Yani demem o ki sonuçta bölgeye bir demir yolu yapılacaktır.

Hele ki böylesine ekonomik dalgalanmada buna imkan da yoktur. Doğrusu da zaten budur.

Tüm bölge illerine fayda sağlayacak olan, rantabl olan demir yolu yapılacaktır.

Sayın Avcı’nın açıklamalarının ardından kamuoyunda şöyle bir algı oluştu:

Sanki Aşkale-Rize demir yolu hattı Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından onaylanmış, Trabzon-Erzincan ise iptal edilmiş.

Açıkçası şu anda böyle bir durum söz konusu değil.

Ne onaylanan ne de iptal edilen bir proje var ortada.

Elbette Rize kanadında Aşkale-Rize demir yolu hattı için çok ciddi bir çalışma var.

Bu konuda Rize’nin milletvekilleri, bürokratları Ankara’da yoğun bir şekilde çalışma içerisindeler.

Ancak henüz bakanlık kesin olarak bir karar vermiş değil.

Şimdi asıl vurgulamak istediğim bölüme gelecek olursam, 100 yıldan beri bölgede yapılması planlanan ve stratejik öneme sahip olan Trabzon-Erzincan projesi ne oldu da rafa kaldırılmak isteniyor?

Trabzon-Erzincan hattından da İyidere Lojistik Merkezi’ne bir hat bağlanamaz mı?

Bunun da araştırmasının yapılması gerektiği kanaatindeyim.

Şu da unutulmamalı ki Trabzon-Erzincan hattı kuzey-güney arasında ticari bir aks oluşturduğu gibi yine bu hat üzerinden Gümüşahane’de altın, gümüş, bakır, kurşun, çinko, demir ve daha birçok madenin de dünya pazarına ihraç edilmesi de planlanıyor.

Trabzon-Erzincan üzerinden İyidere’ye de bağlantı yapılması halinde Rize de bu paydan neden nasibini almasın ki?

Bir de Trabzon-Erzincan hattının yapılmasını isteyenler, bölgeye sağlayacağı faydaları açıklıyorlar, gerekçelerini kamuoyu ile paylaşıyorlar.

O zaman Aşkale-Rize hattının başta Rize olmak üzere bölge illerine ne gibi faydaları olacağı da kamuoyuna detaylıca anlatılmalıdır.

Yapmak için yapılacaksa başta Rize olmak üzere hiçbir tarafa fayda sağlamaz.

Böyle bir duruma da devletin yetkili organlarının izin vereceği kanaatinde değilim.

Trabzon-Erzincan, bölgeye faydalı olacak, bu hat bölgeye kazandırılsın; yok eğer yeni belirlenen hat Aşkale-Rize hattı faydalı olacaksa bu yapılsın

Ama buna da bırakalım da bu işin piri olanlar, uzman ekip, mühendislerimiz karar versin.

Bir de şuna değinmeden geçemeyeceğim, demir yolu üzerinden mikro milliyetçilik yaparak hem Rize’miz ve Trabzon’umuzun arasını açmak isteyenlere de pabuç bırakmayalım.
 

 

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap