SON DAKİKA
SON DAKİKA


Şehirlerarası Otobüs Terminali Trabzon’un Prestij Projesidir
3.09.2020

Trabzon’da gelişmek, değişmek ve dönüşmek o kadar zor ki…

Yatırım planlamak, projelendirmek ve planladığınız yatırımı hayata geçirmek, bin dereden su getirmekle eş değer…

Şimdilerde eleştiri trenlerinde bulunan projelerden biride son günlerde şehrin gündemini hayli meşgul eden Trabzon Şehirler Arası Otobüs Terminali…

“Orası dere yatağı” denilerek sert eleştirilen odağına oturdu…

Öyle tartışması var ki;

evlere şenlik!

Bitmek bilmiyor, büyüdükçe büyüyor…

Soruyorum…

Şehrin coğrafi yapısıyla barışma vaktimiz gelmedi mi?..

Trabzon genel itibariyle zaten arazi sorunu olan bir yer…

Bu kadar paranın yatırılacağı önemli bir proje, gerekli şartlar sağlanmamış olsa riske atılır mı?

Alana göre planlama yapaktan, A’dan Z’ye analiz edip, projelendirmekten ne zarar gelir?

Öyle bir algı var ki…

Sanki Trabzon’da dere yatağına “bodoslama” terminal binası yapılıyor…

Bakın…

Trabzon otogarı, Türkiye’nin en çok insan sirkülasyonun yaşandığı alanlarından biridir…

Ülkenin dört bir yanından gelen insanların ayak bastığı kritik ve değerli bir noktadır…

Ne derseniz deyin…

Bu şehrin yüzüdür, markasıdır…

Tebrik ediyorum… Yıllarca atıl haline rağmen; orada çalışan ve mücadele edenleri…

Onca dezavantaja rağmen; yolcuyu sorunsuz şekilde ağırlayıp gönderenleri…

Fakat; acı gerçeği görelim…

Değirmendere’de yıllarca süren rezalete kimse ses çıkarmadı!..

Ses çıkaranları da kimse kale almadı…

“Dediğimiz dedik, çaldığımız düdük” diyenler hep kazandı…

Otogar binası, yapılan geçici tadilatlarla bugüne kadar geldi…

Şimdi oradan taşınma vakti…

Vakit;  5-10 yıllık kısa vadedeki projelerle değil 100 yıllık planlamayla yola devam etme vakti…

Trabzon Büyükşehir Belediyesi tarafından geleceğe yönelik stratejik bir akılla; muhteşem şekilde tasarlanmış otogara tek yumruk olup karşı gelmek, “Orası dere yatağı” deyip bazı iş adamlarının milyonluk arazilerini işaret ederek “Alın buraya yapın…” demek neden?..

Trabzon daha önce 100 yıllık bir plana dahil edildi mi?..

Her zaman “5 yıllık planlamalarla yönetiliyor…” diyerek eleştirenler,

Trabzon’un 100 yılı düşünülerek hazırlanmış bu projeye neden karşı?..

Yer göstermek yerine, eksik var ise mevcut arazi üzerinde çalışmaları geliştirmek gerekmez mi?

Soruyorum…

Madem dere yatağı…

Oto galericiler sitesi, Ayakkabıcılar sitesi, Fatih Sanayii ve

o bölgede yer alan diğer yerleşim alanları yapılırken, neredeydiniz?..

Açık ve net söylüyorum ki; yeni terminal binası şehrin gurur projesidir…

Bu gurur projesini hayata geçirirken, onca eleştiriye rağmen kimseye set çekmeyip ‘ortak akıl’ vurgusu yapan Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu, her söylenen sözü, yapılan açıklamayı değerlendirdiklerini ifade ediyor…

Bir taraftan şehri yönetirken, diğer taraftan projeyle ilgili akıllarda kalan tüm soru işaretlerini gidermek için yoğun mesai harcıyor…

Eleştirelim, eleştirelim de; tüm bu mücadeleyi de görmezden mi gelelim?..

Asla gelemeyiz…

Şehirler Arası Otobüs Terminali Projesi’ni ‘Şehre hizmet borcu’ olarak gören Başkan Zorluoğlu’nun, bu yaklaşımı son derece önemlidir, şehrin geleceği adına son derece kıymetlidir…

100 yıllık bir planlamadır…

Güney’e açılmanın ilk adımıdır…

Bu proje uzun vadede, planlanarak yapılacak projelerin habercisidir…

Terminal projesi sadece bir ‘otogardan’ ibaret değildir,

şehrin vizyonu olduğunun da göstergesidir…

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap