SON DAKİKA
SON DAKİKA


Samsun-Sarp demiryolu hattı
17.01.2021
Giresun Milletvekili Sayın Cemal Öztürk, Giresun’un önemli meseleleriyle yakından ilgisi ve takibi her zaman için yüksekti. Ancak son dönemde özellikle ulaşım meselesindeki ilgisini ve takibini artırması önemlidir. 
Giresun için son dönemde çok önemli ve elzem bir konu haline gelen Güney Çevre yolu ve Demiryolunu birinci gündemine alan Sayın Öztürk; Güney Çevre Yolu'nun maliyeti bakımından Türkiye'nin en büyük yatırımlarından birisi olduğunu ifade ederek, çevre yolu bizim rüya projemizdir ifadesini kullandı. Ulaşım konusunda Giresun'un tüm ihtiyaçlarının bilindiğini ifade eden Sayın Öztürk” Eğribel tüneli, Batlama yolu, Çanakçı yolu ve diğer tespit edilen tüm yolların da takipleri altında olduğunu kaydetti.  

Daha önce de defaatle buradan yazarak da dile getirdik. Karadeniz sahil yolu planlanırken, ilk etapta bugünkü çevre yollarının güzergahında yani iç bir yol olarak planlanmış ve mevcut Karadeniz sahil yolunun da iyileştirmesi yapılacaktı. Ancak zamanın siyasi yaklaşımı ve oy kaygısıyla yaklaşımı neticesi yol mevcut yol güzergahına çekilmiş ve bitirilmiştir. Başlangıçta Karadeniz sahil yolu potansiyeliyle ihtiyaca yeterli gelse de artan nüfus yoğunluğu ve ticari hareketlilikle özellikle şehir geçişlerinde sorun olmaya başlamıştır. Sorunun çözümü için güney çevre yolları planlanmış ve bazı yerlerde tamamlanarak/bypass edilerek geçici rahatlama sağlanmıştır. Nihayetinde il ve ilçe çevre yolu geçişleri yine sahil yoluna bağlandığından sorun devam etmektedir. Sayın Öztürk’ün de dediği ve önemsediği gibi Giresun Güney çevre yolu da Giresun geçişini rahatlatacak bir gelişmedir. Ancak burada şunu söylemek gerekir ki; planlanan çevre yolları birbirinin devamı olacak şekilde planlanmalıdır. Yani Ordu’nun çevre yolunun bittiği yerden Giresun’un ki başlamalı, Giresun’un çevre yolunun bittiği yerden Trabzon çevre yolu devam etmelidir. Böylece ikinci bir Karayolu hattına kavuşulmuş ve sorun uzun vadeli de çözülmüş olur. İnşallah Sayın Öztürk’ün ve tüm bölge Milletvekillerinin çabası bu yönde devam eder ve öyle de olacağını düşünüyorum.  

BÖLGENİN KALKINMASINA KATKI SAĞLAYACAK

Bir diğer ulaşım meselesi de Doğu Karadeniz’e gelecek demiryolu hattıdır ki; Sayın Öztürk’ün de ifade ettiği gibi Erzincan-Tirebolu demiryolu hattı 100 yıllık bir projedir. Son dönemde Samsun-Sarp demiryolu hattı projesinin öne çıktığını ifade eden Öztürk; bana göre de bu hat daha önemli. Demiryolu hattı Giresun'un içinden geçmeli. Samsun-Ordu-Giresun- Trabzon-Rize ile Sarp’a kadar uzanacak olan bir demiryolu hattı bölgenin kalkınmasına büyük katkı sağlayacaktır diyor ve doğru da diyor. Doğu Karadeniz’e gelecek demiryolu hattının mutlaka Samsun-Sarp güzergahında gelmesi gereklidir. Bu hattan tüm il ve ilçeler fayda sağlayacak ve bölgenin ekonomik gelişimine katkı sağlayacaktır. Erzincan üzerinden, Tirebolu ya da Trabzon’a gelecek hat ise kısmi kalacaktır. O yüzden Sayın Öztürk’ün de işaret ettiği Samsun-Sarp hattı akla, mantığa en uygun olandır diyebiliriz. 
Karadeniz sahil yolu, güney çevre yolları, Giresun’u ve bölgeyi iç Anadolu’ya bağlayan yollar, Ordu, Giresun Havaalanı, Giresun Limanı ve nihayet Samsun-Sarp Demiryolu hattı birlikte düşünüldüğünde Giresun’un tüm ulaşım ve lojistik sorunları çözülmüş olacaktır. Bunda Sayın Milletvekili ve diğer Milletvekillerimizin katkısı ve payı büyük olmuş ve devam edecektir.  
Selam ve saygıyla... 

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap