SON DAKİKA
SON DAKİKA


Mehmet İlker Avcı
27.12.2019

THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı! Aslen Giresunlu. Özgeçmişi başarılarla dolu, önemli yönetim görevlerinde bulunmuş ve 2015 yılında Türk Hava Yolları Yönetim ve İcra Komitesi başkanı seçilmiş.

Bir Giresunlu olarak düşündüğümüzde Sayın Aycı gibi üst görevlerde bulunan kaç insanımız var sorusunun cevabını iyi düşünmemiz gerek. Tahminim iki elin parmaklarının sayısını geçmez. Buna rağmen biz bu insanlarımıza ne kadar sahip çıkıyoruz ve arkasında duruyoruz ya da tam tersi bu insanları kötülemek, aşağı çekmek için neler yapıyoruz sorularının cevabını iyi vermemiz gerekir.

Ordu-Giresun havaalanı inşaatı başladığında çoğumuz yapılamaz, bitirilemez diye düşünüyor ve küçümsüyor, inanmıyorduk. Çünkü bugüne kadar ülkede yapılan yatırımların hep uzun sürmesi ya da bitirilememesi hayal bile etmemizi güçleştiriyordu. Ama bugün Türkiye’nin deniz üzerindeki tek, dünyanın sayılı havalimanlarından birine sahibiz ve nimetlerinden hep birlikte; karşı çıkanlar ve inanmayanlarda dahil faydalanıyoruz. Bölgenin gelişimi ve geleceği için çok önemli bir yatırım olan Ordu-Giresun havaalanı bugünlerde eleştirilerin ve olumsuz yaklaşımların odağında yer alıyor. Kim alıyor? Ordu ve Giresun’un önde gelen STK’ları ve yöneticileri. Ne zaman alıyor? Tam da üst yönetiminde bir Giresunlu yönetici varken alıyor. Hem de gerekçelerini ve asıl sebeplerini göz ardı ederek ve bunu açıkça basın yoluyla kamuya açık bir şekilde ve doğrudan zarar verecek bir şekilde yapıyorlar.

Hatırlarsınız bu havaalanının yapılması planlanırken de hep olumsuz bakılmış, gereksiz olduğu dikte edilmiş ve yanlış algı oluşturularak uzun yıllar geciktirilmişti. Ne zaman ki doğru akılla hareket edilip potansiyelleri ortaya konuldu o zaman yatırım hayata geçirildi. Şimdi faaliyette ve ciddi anlamdaki yolcu kapasitesiyle en fazla çalışan havaalanları arasında yer alıyor.

Son günlerde iptal edilen ya da kaldırılan seferlere gelince; mevsimsel yolcu kapasitesinin düşmesi, hava koşulları ve bazı uçaklarda yaşanan teknik sıkıntılardan dolayı devre dışı bırakılarak zayıflayan filo unsurları ön plana çıkıyor. Talep olmayan, yolcusu olmayan bir hattı açık tutmanın anlamı da olamaz zaten. Ancak en önemli sebeplerden biri de hala Ordu-Giresun havaalanının yeni  olması ve hitap ettiği bölgenin gelişmekte olan bir bölge olmasıdır. Hala Ordu ve Giresun’a gelen turistlerin önemli bir kesimi Samsun ve Trabzon havaalanlarını tercih etmektedir. Sanayi ve Ekonomi gelişimini sürdürmektedir. Tüm bu unsurlar zaman içinde oturacak ve artacak taleple ihtiyaç duyulan seferlerde açılacaktır. Yani biraz daha sabırlı olmak ve süreci doğru değerlendirmek lazım. Bu süreçte seferler kaldırılıyor, kaldırılıyor gibi faydadan çok zarar verecek söylemlerde bulunmak yersiz ve gereksizidir. Hele de böyle bir kurumun başında Giresunlu bir hemşerimiz varken ve Giresun’un büyümede ve gelişmede en alt sıralarda kaldığı gibi çok daha önemli gündemlere odaklanmamız gerekirken…

Ben inanıyorum ki; THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanlığı görevini başarıyla sürdüren hemşerimiz Sayın İlker Aycı, hiçbir zaman Giresunlu olduğunu unutmayacak ve uygun koşullar oluştuğunda hem Ordu’nun hem Giresun’un lehinde kararlar verecektir. Herkes de bu düşüncede olmalı ve elindekinin kıymetini, değerini bilmelidir.

Yanlış mı düşünüyorum?

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap