SON DAKİKA
SON DAKİKA


Dal-Çık
20.12.2019

Bölgenin en önemli ulaşım yolu olan Karadeniz Duble sahil yolu, özellikle şehir geçişlerinde artık yoğun trafiğin yükünü kaldıramıyor.

Önceki yıllarda bayram, yaz ve tatil dönemlerinde yoğunluktan dolayı çile yoluna dönüşen Ordu geçişi hizmete açılan çevre yoluyla rahatladı. Öncesinde yoğun dönemlerde sadece Ordu merkezi geçmek 1 saati aşarken, şimdi çevre yolu sayesinde Ordu’dan Fatsa’ya yarım saatte geçilebiliyor ve büyük konfor. Tabii duble yoldan da önce Bolaman virajlarını hatırlayanlar bu konforun değerini çok daha iyi bilirler.

Transit geçişler için çok önemli bir hale gelen bu çevre yolları artık bölgenin en önemli gündemidir. Zamanında oy kaygısıyla sahile indirilen Karadeniz duble yolu geçen süreçte şehirlerin kendi yoğunluğunun artmasıyla yine sorun haline gelmeye başladı. Çözüm olarak ise çevre yollarıyla bypass ediliyor. Ama bu bypaslar kısmi rahatlama sağlarken devam eden yolda Ordu’dan sonra Giresun’da yine sıkışır hale geldi. Ordu’da Perşembe geçişi başlangıçta içerden geçildiği için devamında yapılan Ordu çevre yolu, Ünye çevre yolu ve Samsun’da üstten verilen çevre yoluyla kısmi rahatlamalar sağlandı.

Giresun’da ise sadece Tirebolu geçişi rahatlama sağlamıştır. Şimdi her il merkezi ve ilçe geçişi için gündemde olan çevre yolları artık zaruri hale gelmiştir.

Ancak bu çevre yolları ayrı ayrı planlanmakta ve maliyet artmaktadır.

Asıl yapılması gereken Samsun’dan-Sarp’a mevcut çevre yollarını da kapsayan ikinci ve kesintisiz bir çevre yolu planlaması olmalıdır. Ya da yapılacak çevre yolları bütünün parçası olarak doğru planlanmalı zamanla birleşecek şekilde tasarlanmalıdır.

Genel anlamda durum bu!

Ancak Giresun’un özellikle merkezin acil çözüme ihtiyaç vardır. Bu hem yoğunluğun azaltılması, hem de yol ve can güvenliği acısından gereklidir. Bu konuda Giresun Belediye Başkanı Sayın Aytekin Şenlikoğlu’nun seçim projeleri arasında da yer alan Giresun Bulancak durağındaki DAL-ÇIK projesi bu acil ihtiyacı çözecek doğru bir adımdır.

Yine Sayın Şenlikoğlu’nun girişimleri ve nihayetinde açıklamasıyla bu proje kabul gördü ve ihalesi yapıldı. Önümüzdeki günlerde inşaatına da başlanacak. Bittiğinde Giresun merkezdeki yoğunluğun ve karmaşanın sona ermesi bekleniyor. Bu anlamda acil çözüm için güzel bir gelişme diyebiliriz ve böyle de değerlendirmeliyiz.

Ancak proje açıklandıktan sonra verilen tepkileri ise anlamak mümkün değil. Bu proje kazanılmış ve hayata geçmeye başlamış bir projedir. Bu projenin çevre yolunu askıya aldırması gibi bir durum söz konusu olamaz. Bu yöndeki açıklamalar ancak popilist muhalif bir yaklaşım olarak değerlendirilebilir.

Giresun çevre yolu Ordu çevre yolunun ikinci kısmıyla birlikte değerlendirilmeli ve kesintisiz olarak; Gülyalı, Piraziz, Bulancak, Giresun, Keşap, Espiye olarak devam etmeli ve Tirebolu ile birleşmelidir.

Yapılan DAL-ÇIK gerekli ve yerinde bir projedir. Çevre yolu yapılsa dahi, Giresun’un kendi trafik yoğunluğu bile fazlasıyla bu projenin hayata geçmesi için yeterlidir. Her yerde olduğu gibi onlarca problemi olan Giresun’da bir problemin bu şekilde çözülmüş olması sevindirici ve takdir edilmesi gereken bir gelişmedir.

Bu anlamda düşünen ve hayata geçmesi için çaba gösteren herkese teşekkür etmek gerekir.

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap