Haber > Teknoloji > Mars’taki oksijen dalgalanmaları NASA'yı bile şaşırttı

Mars’taki oksijen dalgalanmaları NASA'yı bile şaşırttı

16 Kasım 2019 Cumartesi - 12:05

Bilim insanları Mars’ın Gale kraterindeki atmosfer gazlarında, açıklanamayan mevsimsel değişimlerin olduğunu tespit etti.

Mars gözlemleri heyecan verici keşifler sunmaya devam ediyor. Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA), Mars'taki oksijende beklenmedik değişimler keşfettiğini açıkladı.

Mars’taki oksijen dalgalanmaları NASA'yı bile şaşırttı!

Mars’taki oksijende beklenmedik ve açıklanamayan değişimler keşfettiğini açıklayan NASA, bu yeni keşfin uzay ajansının Curiosity yer aracını Mars’ın Gale kraterindeki atmosfer gazlarının mevsimsel değişimini ölçmek için ilk defa kullanmasıyla gerçekleştiğini belirtti. Otomobil büyüklüğündeki keşif aracı ve gezgin robot olan Curiosity'nin, 2012 yılından bu yana kızıl gezegendeki faaliyetlerine devam ettiği biliniyor.

NASA yetkilileri, gezegendeki bu olağan dışı oksijen düzeyi dalgalanmalarının bilinen hiçbir açıklaması olmadığını ifade ediyor.

Toplamda 17 adet kameraya sahip olan Curiosity uzay aracının bulunduğu bölgeden fotoğrafını çektiği Mars'ın ıssız ve ürkütücü görüntüsünü aşağıda görebilirsiniz.

NASA’nın Maryland, Greenbelt’teki Goddard Uzay Uçuş Merkezi’nden, araştırmaya öncülük eden gezegen bilimci Melissa Trainer konu ile ilgili şu açıklamalarda bulundu;

“Bunu açıklamak için çabalıyoruz. Oksijen hareketlerinin her mevsim birebir tekrarlanmadığı bilgisi, bizi bunun atmosfer dinamiklerine bağlı bir durum olmadığını düşünmeye itiyor. Henüz açıklamasını yapamadığımız bazı kimyasal kaynaklar ve azaltıcılar bulunmalı.”

Beğendim