SON DAKİKA



Haber > Magazin > Feribot faciasında karar

Feribot faciasında karar

08 Eylül 2015 Salı - 17:04




Ecesu Yılmaz ve anneannesi Şaziye Güler'in hayatını kaybettiği "Feribot faciası davası"nda karar açıklandı. Feribot kaptanı Erkan Atalay İm 5 yıl hapi





Sirkeci’de 5 yaşındaki Ece Su Yılmaz ve anneannesi Şaziye Güleren’in öldüğü arabalı vapur kazasına ilişkin davada sanık gemi kaptanı, “taksirle birden fazla kişinin ölümüne sebep olmak” suçundan 5 yıl hapis cezasına çarptırıldı. Sirkeci’de arabalı vapur kazasında 5 yaşındaki Ece Su Yılmaz ve anneannesi Şaziye Güleren’in ölümüne ilişkin gemi kaptanı ve 2 gemi personelinin “taksirle ölüme sebebiyet vermek” suçundan 3 yıldan 15 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılandığı davada karar açıklandı. İstanbul 16’ıncı Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmaya davadan çekilen Ece Su’nun ailesi ve avukatları katılmazken, sanıklardan Kaptan Erkan Atalay İm ve 2 gemi görevlisinin avukatları hazır bulundu. Ece Su Yılmaz’ın babası Aydın Yılmaz ise duruşmayı seyirci bölümünde izledi.

Duruşmanın başlamasının ardından mahkeme başkanı, duruşma savcısının bir önceki celse verdiği esas hakkındaki mütalaasına ilişkin avukatların bir diyecekleri olup olmadığını sordu.

“TEK KUSURLU TARAF KAFTANMIŞ GİBİ GÖSTERİLİYOR”

Sanık İm’in avukatı Ahmet Çağlar Coşkunsu, esas hakkındaki savunmasında dava sürecinde 3 ayrı bilirkişi raporu alındığını ve bu raporların çelişkili olduğunu söyledi. Avukat Coşkunsu, “Bu hadisede müvekkilimiz iskeleden kalkmadan önce kameradan geminin kapağında bir araba olup olmadığını gözlemlemiş ve gemilerden gelen neta işaretiyle geminin güvenli bir şekilde kalktığına ilişkin kusuru olmadan kaçınılmaz bir hataya düşmüştür. Gemi hareket ettiğinde araba henüz iskele ve gemiye yaklaşmaktadır. Bu nedenlerle aleyhe bilirkişi raporlarına ve iddia makamının mütalaasına itiraz ediyorum. Bu elim kazada müvekkilim tek kusurlu tarafmış gibi gösterilmesi dayanaktan yoksundur” dedi.

“BİLİRKİŞİ RAPORUNDA SANKİ ARAÇ GEMİYE BİNERKEN GEMİ HAREKET ETMİŞ GİBİ GÖRÜNÜYOR”


Avukat Coşkunsu savunmasının devamında, “İskelelerin konumuna baktığımızda vapur hareket ettiği anda arabaya seçimlik bir hak verilerek çımacı tarafından aracın kontrol noktasından geçirilmesi, belki diğer iskele yan tarafta bulunduğundan sürücünün risk alarak ve hızlanarak arabalı vapura hızla girmesi, buna rağmen yoluna devam etmeyerek kapak üzerinde durması, gemicinin geminin hareketini algılaması gerekirken algılamaması müvekkilimin dışındaki ilgili kişilerin dikkat ve özen yükümlülüğüne aykırı davranışlar olarak değerlendirilmelidir. 11 Mart 2015 tarihinde alınan bilirkişi raporunda, sanki araç gemiye binerken gemi hareket etmiş gibi görünüyor. Bu raporda alınan yüzde ile belirtilen kusurun dikkate alınmamasını talep ediyorum. Kaptan tek kusurlu gibi görünüyor, beraatini talep ediyoruz” diye konuştu.

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap