SON DAKİKA



Haber > Köşe Yazıları > Giresun'un trafik ve otopark sorunu (2)

Giresun'un trafik ve otopark sorunu (2)

24 Ocak 2018 Çarşamba - 07:30








Giresun trafik master planının, herkesin görüşü alınarak acilen yapılması gerekmektedir. Belediye kendi başına iş yapmamalıdır. Yaparken de işin kolayına kaçmamalıdır. Emniyetle birlikte mevcut sokaklarda acil düzenlemeler yapmalıdır. Örneğin fındık pazarında giriş çıkışların düzeltilmesi gibi.

Yıllar önce Esnaf İşhanı arkasıyla, Söken denilen yer arasında kalan yerde 750-1000 araçlık otopark yapmanın mümkün olduğunu, bu konuda düzenleme yapılmasını teklif etmiştim. Hatta bu otoparkı özel sektördeki bazı kişilerle rahatlıkla yapılacağını söylemiştik. Ama maalesef buralara hemen konut izinlerinin verildiğini gördük...

Bu bölgeye otopark fikrinin sebebi ise bütün ana caddelere yakınlığı idi. Böylelikle hem vatandaş rahatlıkla park edecek, alışverişine gidecek hem de esnaf gelen müşteriyle gülecekti... Yine de acilen ele alınmasını düşünüyorum.

Yine planlama ile şehir içindeki bir çok büronun dışarı çıkarılması mümkündür. 2009 yılında Eski Rus pazarı denilen yere ikili iş merkezi yapılmasını önerdik. Böylece, şehir içindeki birçok mimar, mühendis, avukat gibi serbest meslek sahiplerinin burada bürosunu açmasını istedik. Yaklaşık 250-300 büronun buraya taşınması demek o kadar aracın da buraya gelmesi demekti. Yani şehir içinde bir rahatlama olacaktı. Hem de belediye daha çok para kazanacak ve kalıcı gelire sahip olacaktı. Maalesef buraya konut yaptırırıldı. Şimdi stadyum yerine bu ölçekte bir iş merkezi ve halkın istediği yeşil alanlar yapılmasını öneriyorum.

Yine; Giresun limanı yeni yatırımla aktif hale getiriliyor. Bir yıl sonra ciddi bir trafik yoğunluğu öngörülüyor. Esnaf odasında bir toplantıda bu konuyu dinledim. Bir an önce buradaki trafik sorunuyla ilgili proje yapılması fikrini destekliyorum.


Yine, güney çevre yolunun akıbetini tam anlatılmadığı için bilemiyoruz. Ama şehir içi trafiğine çok katkısı olacağını düşünmüyorum. Ana yolda biraz rahatlama yapar. Bizim, ana yol yada yan yoldan yukarı mahallelere ana arteller yaratarak insanların evlerine rahatça ulaşmasının sağlanması gerektiğini düşünüyorum.

Birkaç yıl sonra hafif raylı sistemin sahil boyunca mutlaka yürürlüğe girmesi için hazırlık yapılmalıdır. Böylece, ana artellerle buluşarak ve dolmuşlarda buralara kaydırılarak çok rahatlama sağlanacaktır. Mal pazarı kavşağı ise; köprülü kavşak yada Fransa'daki gibi yuvarlar bisiklet denilen sistemle rahatlatılmalıdır. Doğum evi kavşağı ise alttan yapılacak kavşakla 3 ayda rahatlatılır.

Ayrıntılar çok ama bu yazıya sığdırmak mümkün değil.

Pansuman tedbirlerle  kanser yenilmez... Bu sorunu ciddi şekilde ele almak gerekir.

KARAYOLU


Ne hikmetse şehrin liman karşısındaki ana girişine bir köprü yapılamıyor. Herkes konuşuyor ama iş yapılmıyor. İlin siyasetçilerinin acil olarak el atması gerekir. Alt geçişli yada üst geçit köprülü ya da yonca denilen modelle artık bir çözüme kavuşması gerekir.

Keza valilik önüne bir kavşak farzdır. Cumhuriyet parkına giden araçların taaa Teyyaredüzü'nden dönüp şehre gelirken yaktıkları yakıtla bu köprünün maliyeti çoktan çıkardı. Bilmem ne demek istediğimi anlatabildim mi? Ankara'da yapılan her köprü yada kavşak 6 ayda kendini amorti ediyordu.

Haydi beyler, herkes görev başına... İstişareyle... Birliktelikle.... İlgili kesimlerin görüşleri alınarak... Kavgayla, inatla bu işler yapılmaz.

 

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap