SON DAKİKA



Haber > Köşe Yazıları > Ah tren yedun bizi!

Ah tren yedun bizi!

26 Ocak 2018 Cuma - 06:35








Her seçim döneminde Trabzon’a gelen tren gelmeyince, anlaşılan Trabzon-Erzincan Demiryolu Platformu kurulması ihtiyaç oldu.

Kamuoyunu zinde tutmak, siyasilerin kararlarını hızlandırmak ve projelendirmeye katkı sağlamak için platformun kurulması çok isabetli bir karar. Kurulan platforma biraz katkı ve eleştiri sunmak isterim.

Platformda bulunan kurum ve kuruluşların isim listesinin ve toplantılarda bir toplu fotoğrafın yayımlanması şeffaflık açısından iyi olacak. Kamuoyunun platformda kimlerin bulunduğunu veya yeni katılımlar olduğunda bunu bilmesi önemli. Ayrıca bilgi kirliliğini engellemek ve gerektiğinde süreci takip etmek için bir web sayfası kurması ihtiyaçtır.

Trenin bölgemiz için ne kadar önemli olduğunu Ordu’da bulunan Sagra fabrikasının nakliye maliyeti ile açıklayalım. Fabrikanın Kırklareli’ye taşınma haberleri, ateşin olmadığı yerden duman çıkmaz türünden. Durum şöyle: Ordu’da yapılan çikolata ve benzerlerinin Karadeniz’den nüfusu yoğun yerlere transfer maliyeti çok ciddi kalemler oluşturuyor. Ayrıca, yaz dönemlerinde sıcak havada çikolata yolda eriyor. Bu sebeple patron ve yöneticiler, Trakya bölgesine taşınıp taşınmamayı sürekli değerlendiriyorlar.

Kısaca Karadeniz’in ticaret, turizm, sanayi, lojistik alanında ekonomik kalkınması için bölgeye tren yolu şart.


Platformun iyi niyeti ile birlikte Ulaştırma Bakanlığı’na ve ilgili Genel Müdürlük TCDD’ye gidelim.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Demir Yolu “Sektörel Projeler” bölümünde bulunan raporda, Trabzon’un T’si geçmemektedir. Sivas’ın adı 32, Erzincan’ın adı 15, Kars’ın adı 19 ve Erzurum’un adı 10 defa geçmektedir. Çünkü buralarda gerçek proje çalışmaları bulunmaktadır.

T.C. Devlet Demiryolları (TCDD) çalışmaları içerisinde, gene Trabzon’u geçtim, Karadeniz’e ait bir demiryolu projesi ve çalışması bulunmamaktadır. Çünkü Trabzon’a ait reel bir çalışma yok.

Ankara-Sivas demiryolu en iyi haliyle 2019 sonunda tamamlanabilir. Sivas-Erzincan (200 km) arasında projelendirme kısım kısım sürüyor. Tren Erzincan’a iyi ihtimalle 2023’te varırsa, Trabzon tarihini siz koyun.

Platformun öncelikli görevlerinden biri de adı hiç geçmeyen bu raporlar ve projeler içerisine “Trabzon” adının geçmesini sağlamak olacaktır.


Devleti tanıyanlar iyi bilir. Projelendirmek önemlidir. Somut proje olmayınca “ah tren yedun bizi” çok deriz.

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap