SON DAKİKA



Haber > Trabzon > AK Parti Trabzon Milletvekili Av. Salih Cora; 'İlk

AK Parti Trabzon Milletvekili Av. Salih Cora; 'İlk

13 Şubat 2019 Çarşamba - 12:00




AK Parti Trabzon Milletvekili Av. Salih Cora, raylı sistemin güzergahını ilk kez Karadeniz'e anlattı.





Salih CORA: AK Parti Trabzon Milletvekili... Trabzon’un öz evladı… Tonyalı Cora ailesinin 8 çocuğundan biri… Siyasetin, dik duruşlu milletvekili… Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin hırçın genci… ‘Haksızlığa gelemem’ deyip, TBMM’deki tüm tartışmalarda kendisini öne atan, savunduğu davanın arkasında dimdik duran bir isim…

Trabzon’da Salih, Tonya’da evlat, Ankara’da vekil… Cora, okul yıllarından siyasete girdiği güne kadar birçok konuda samimi açıklamalarda bulundu. Trabzon üzerinde kurduğu hayalleri içten ve yalın bir dille anlattı. Cora, “6. sıra adayı olduk, seçilemedik. Ama hiçbir zaman partimize küsmedik. Davada da küsme darılma olmaz. Herkese bunu anlattık. Bugün şehrimizin yılmaz savunucusuyuz, milletimizin Ankara’daki temsilcisiyiz. Küsüp gitseydik, bu görevi milletimiz bize veremezdi, biz de alamazdık. Hak etmezdik. Şimdi şehrimizin geleceği için projeler üretmeye ve çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

İşte Cora’nın o açıklamaları:

EN GENÇ MİLLETVEKİLİ ADAYI OLDUM

Siyasette teşkilatların kökünden geliyoruz. Siyasi hayatımızı Ahmet Metin Genç’in siyasi hayatının başlamasıyla AK Parti’yle devam ettirdik. Türkiye’nin en genç il başkan yardımcısı oldum. Köylerimizde, mahallelerimizde sandık eğitim programlarını gerçekleştirdik. Trabzon’un en genç milletvekili adayı oldum. O dönem 6. sıranın ne kadar önemli olduğunu AK Parti’ye anlatmış olduk. Gençlere önderlik yapmak istedik çalışmalarımızla. Partimiz bu çalışmalarımızı takdir etti.  2015 seçimlerinde 4. sıra adayı olduk, seçilemedik ama partimize küsmedik.


30 MİLYARLIK YATIRIM KAZANDIRDI

Daha sonra erken seçimler olunca 5. sıra aday olarak gösterildik ve kazandık. Benim için en iyi sıranın 5 ya da 6. sıra olduğunu düşündüm. O dönemde 6. sırada olmam benim için önemli bir değerdi. 6. sıra çok önemliydi, diğer partilerin sırasıydı o dönem. Trabzon’da bunu fırsata dönüştürdük, bunda da başarılı olduğumuzu herkese göstermiş olduk. AK Parti döneminde Trabzon iktidarın bütün nimetlerinden yararlanmıştır. Yaklaşık 30 milyarlık yatırımı bünyesine kazandırmıştır. Trabzon’da yapılanlar çok çabuk unutuluyor.

FABRİKALARDA GENÇLERİMİZ YOK

Sanayi yatırımlarımızın Trabzon’da daha fazla olması gerekiyor. Bunun için Yatırım Adası’nı çok önemsiyoruz. Çok önemli bir istihdam sorunumuz var. Fabrikalarda Afganlar, Suriyeliler çalışıyor. Bizim gençlerimiz daha çok kamu kurumlarında iş bulmak istiyor. Bizim gençlerimize balık tutmayı öğretmemiz gerekiyor. Tarım ve hayvancılıkta da Trabzon olarak geri kaldık. Trabzon’da hayvancılık ihtisas alanının kurulması gerekiyor. Tonya ve Vakfıkebir’de tespit edilen alanlar var, bunları araştırıyoruz, nerelerde yapılabilir diye. Bu konuda araştırmalarımız devam ediyor. 


TRABZON ÜRETEN BİR ŞEHİR OLMALI

Şu anda en yapılabilir proje olarak Akyazı-Ganita raylı sistemi görünüyor ve bunu yapacağız, hatta bunu yapmakta geç bile kaldık. Otogar projemiz vardı, Akyazı’da yapılması planlanıyordu ve Trabzon’da tartışıldı ve karşı çıkıldı. Bu projeden vazgeçtik. Kanuni yolunun bitirilmesiyle beraber terminal alanının bu yol güzergahında daha iyi olabileceği düşünülüyor. Bu projemizi de yakın zamanda hayata geçireceğimize inanıyorum.  Trabzon’un üreten bir şehir olması gerekiyor. Trabzon’da sürekli olarak iki konu konuşuluyor: fındık ve futbol. 

BELEDiYEYE YÜK OLMADAN YAPILACAK

Şehir hastanesinin devlet bütçesine herhangi bir yükü olmayacaktır. Kamu- özel iş birliği modeli olacaktır. Şehir hastanesi projesi bittiğinde Trabzon’da sadece bu proje konuşulacaktır. Akyazı stadının oradan Ganita sahiline uzanan bir raylı sistem projemiz var, inşallah yakın bir zamanda bu projemiz de açıklanacaktır. Bu projeyi de belediyemize yük olmadan hükümetimizin destekleriyle yapacağız. Projeyi hayata geçirdikten sonra yavaş yavaş raylı sistemi büyüteceğiz ve diğer ilçelerimizle birleştireceğiz. 


ÇALIŞMA ALANLARI DOLDU!

Belediyelerimizde çalışma alanları neredeyse doldu. Artık maaşları ödeyemeyecek konuma gelecek belediyelerimiz. Bu konuda çok baskı yapamıyoruz. Buna çözüm yolları bulmak gerekiyor. İŞKUR kaynaklarımızı tüketmemeliyiz. Esnafımıza destek olmalıyız. ABD’nin Sürmene’de deniz üssü kurması gibi durum söz konusu değil, bu bilgi tamamen yanlıştır. Türkiye’de 8 tane deniz üssü vardır. Trabzon’da 9. deniz üssü kurulmak isteniyor. Sürmene’de deniz üssünün kurulması yaklaşık 600 kişiye istihdam sağlayacaktır. Bu projemiz de yaklaşık 1 yıl içerisinde yapılacaktır. 

ÜNİVERSİYE ÖYLE KALMAYACAK

Trabzon’da ilk kez vakıf üniversitesi açıldı. Trabzon ikinci bir hayalini gerçekleştirdi. Şehre ikinci devlet üniversitesini kazandırdık. Trabzon Üniversitesi böyle kalmayacak, büyüyüp gelişecek. Üniversitenin yanında olan jandarmanın bulunduğu yeri bu üniversiteye katmak istiyoruz. Jandarmanın mevcut yeri de Erdoğdu’daki kışlanın yerine taşıyıp orada üniversiteye geniş alan oluşturacağız.




GELİRLERİMİZİ ŞEHİR İÇİN KULLANDIK

İlkokulu Tonya’da okudum. 10 yaşından itibaren Trabzon’da okul hayatıma devam ettim. Üniversiteyi Konya’da okuduktan sonra iş yerimi Trabzon’da açıp çalışmaya başladım.  Şehrin gerçeklerini bilen birisi olarak hayatımızı devam ettirdik. Para kazanmaya başladıktan sonra gelirimizi bu şehrin ihtiyaçları için kullanmaya çalıştık. Sivil toplum kuruluşlarında, futbol kulüplerinde yöneticilikler yaptım. Nerede bir sorun olursa o sorunları çözmek için, kendisini o sorunları çözmeye adamış biri olarak hayatımıza devam ediyoruz. 

HER ŞEYE RAĞMEN DOLDURUYORUZ

Kanuni Bulvarı bittikten sonra güney çevre yolu çalışmalarına başlayacağız. Güney çevre yolunun da projesi revize ediliyor.  Trabzon’a Akyazı stadımızı kazandırdık. Herkesin üzerimize gelmesine rağmen stadımızı dolduruyoruz ve Trabzonspor’umuza büyük katkı sağlıyoruz.  Stadın yanında şehir hastanesi projemiz var. Hastanenin stadın yanında olması hastaları gol sesiyle motive ediyor. Şehir hastanesinde ihale yapıldı, iki firma kaldı. Ekonomik durumlardan dolayı verilen rakamların yeniden revize edilmesi söz konusu. 

PROJEMİZ YATIRIM PROGRAMINDA


Çömlekçi’de vatandaşlarımız ve muhtarlarımızla görüşmeler yaparak projemizin bitmesi için elimizden geleni yapacağız. İşleri mahkemeye gitmeden çözmeye, bitirmeye çalışacağız. Trabzon’un hayali olan demir yolunda çok önemli adımlar atıldı. Demir yolu projesinin teknik olarak 2023’ten önce bitirilmesi mümkün görünmüyor. 2021 yılında yatırım programına alınarak inşaat çalışmalarına başlanacak. Projemiz yatırım programına alındı ve ihale edildi, çalışmalara başlandı ve projesi çiziliyor. Şu anda firma Erzincan-Trabzon arasında çalışmalarına devam ediyor.

ŞEHRi ÇAMURDAN BiZ KURTARDIK

AK Parti öncesi Trabzon temiz havası olmayan, çöp dağları olan bir şehir konumundaydı. Yolları sınır olan, bitmeyen bir Tanjant yolu, her yerde konuşulan bir sahil yolu, Atasu Barajı’yla temiz su içme hayali kuran bir Trabzon’du. Trabzon’u biz çamurdan çukurdan kurtarmış olduk. Atasu Barajı’nı bitirdik ve insanların temiz suya kavuşmasına vesile olduk. Yapılan projelerimiz arasında Çömlekçi’de biraz geciktik. Bu saatten sonra bütün konsantremiz Çömlekçi projesi üzerine olacak ve çok kaliteli vitrin olacak bir çalışma yapacağız. 

Röportaj: Osman BAŞKIR

 

 

 

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap