SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > STK'lar Maraş'a el koydu

STK'lar Maraş'a el koydu

07 Kasım 2014 Cuma - 11:40




Kahramanmaraş'ın trafiğe kapatılıp kapatılmaması tartışmalarına sivil toplum örgütleri de taraf oldu.





Bir süredir gündeme oturan ve çeşitli çevreleri karşı karşıya getiren Kahramanmaraş Caddesi’nin araç trafiğine kapatılıp kapatılmaması ile ilgili tartışmalara sivil toplum örgütleri de taraf oldu. Trabzon Şehir Planlamacıları Odası Başkanı Kadir Günay ile Mimarlar Odası Başkanı Saim Adanur, Maraş Caddesi ve Trabzon’un ulaşım sorunları ile ilgili açıklama yaptı. Mimarlar Odası Başkanı Saim Adanur, şunları söyledi: "Şehrimizin geleceğini hemşehrilerimizin günlük yaşantılarını sosyal aktivitelerini doğrudan etkileyeceğini düşündüğümüz yeni bir proje önerisinin karar aşamasındayız. Bu günden şehri yönetenler olarak; resmi kurum temsilcileri, sivil toplum kuruluşları ve biz meslek odaları olarak alacağımız bir kararla gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir kent bırakma sorumluluğunu taşıyoruz. Bugün şehrimizin günün her saatinde yaşayan hareketli ve dinamik görsel zenginliği her geçen gün artan uzun sokağın olumlu yönlerini hepimiz görüyoruz. Maraş Caddesi’nin trafiğe kapatılma önerisini de şehrimizin taşıt ve yaya ulaşımını kısa, orta ve uzun vadede potansiyel talepler göz önünde bulundurularak trafik akışkanlığının ve ulaşım kolaylığının engellenmemesi kaydıyla uygulanması gerekmektedir. Bu talep karşılanabildiğinde Trabzon şehrinin tarihsel alanı meydan parkı ve yeni düzenlemeleri de birlikte düşünüldüğünde şehir merkezini doğu batı yönünde ferahlatacak bir etki yaratacağını ve bu anlamda kent mimarisine zenginlik kazandıracağına ve estetik değerlerine olumlu yönde katkı vereceğini düşünmekteyiz." YAYA AĞIRLIKLI PLAN YAPILMALI Şehir Planlamacıları Odası Başkanı Kadir Günay ise "Kentin bir ulaşım master planı yok. Ulaşım planlamasında ise esas olan şehir imar planlarıdır. Bu şehir imar planlarına göre ulaşım sisteminin ve politikalarının geliştirilmesi gerekmektedir. Planlama hiyerarşisine göre bir kentin uygulamaya dönük imar planlarının yapılması için öncelikle o kentin üst ölçekli bir imar planının olması gerekir. Ancak Trabzon şehrinin hala il düzeyinde bir üst ölçekli planı yoktur. Trabzon şehrinin gelecekte nasıl gelişeceği belirsizdir. Trabzon’un acilen üst ölçekli imar planlarının yaptırılması gerekir. Sonraki aşamada bu üst ölçekli imar planına göre oluşacak bir vizyon çerçevesinde şu an alt ölçekte bahse konu olan Maraş Caddesi’nin ileride ne olacağı hakkında bizi yönlendirecek nihai nazım ve uygulama imar planlarının yaptırılması gerekmektedir. Nasıl bir Trabzon istiyoruz? İlk olarak bu sorunun cevabını bulmalıyız. Huzurlu, yaşanılabilir bir kent istiyorsak sorunu bilimsel olarak ele almalıyız. Ulaşım sorununu bir bütün olarak ele alarak çözüme kavuşturmamız gerekir. Sorunlar parça parça ele alınıyor. Ulaşım sorununu çözmek için imar planı ve ulaşım planlamasını birlikte ele almalıyız. Kent merkezini yaya ağırlıklı planlamalıyız" dedi.
Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap