SON DAKİKA



Haber > Karadeniz > Şoför esnafının altın dönemi

Şoför esnafının altın dönemi

09 Ocak 2016 Cumartesi - 10:22




Şoför esnafının kemiğinden gelmiş biri olarak Şoförler Odası Başkanı Turan Altuntaş’ı övgü dolu sözlerle anlatan durak başkanı İsmail Salimoğlu, "Şofö





Trabzon Tesisler Dolmuş Durağı Başkan İsmail Salimoğlu, gazetemiz muhabirlerinden Yusuf Arslan’ın sorularını yanıtladı. Başkan Salimoğlu, dolmuş şoförlerinin hizmetin en iyisini vermek için elinden geleni yaptığını belirterek, “Bizim yöneticilerimiz tarafından özellikle davranışlar konusunda bir eğitim verilmesinin taraftarı oluruz. Eğitim her yaşta şart” dedi. Durak içerisinde ve durak çevresindeki sıkıntıların, arzuların ve taleplerin konuşulduğu röportajımızda biz sorduk, Salimoğlu cevapladı.

■ Durağınızın geçmişi hakkında bilgi verebilir misiniz? Durağımız 1984 yılında hizmet vermeye başladı. İlk zamanlarda Cumhuriyet Caddesi, Değirmendere, Yüzüncü Yıl, Trabzonspor Tesisleri’ne kadar hizmet verirken güzergahımızı zenginleştiren Forum Alışveriş Merkezi işlerimizi biraz olsun rahatlattı.

■ Durak olarak müşterilerinize kaç araç ile hizmet veriyorsunuz? Araçlar arası iletişimi nasıl kuruyorsunuz? 2000’li yılların başında daha taksi dolmuşçuluğu yaptığımız zaman 16 aracımız vardı. Daha sonra iki taksi dolmuş bir minibüs olunca 8 araç ile hizmet vermeye başladık. 1 tane aracımız, araç sayısı fazla olan duraklardan birinden durağımıza dahil edilerek 9 araca çıktık. Araçlarımız arası iletişimi fazla gerek duymuyoruz. Çünkü hem tek hat olduğumuzdan fazla gerek olmuyor hem de araçlarımız sürekli çalıştığından fırsat bulamıyoruz.

■ Durak içerisindeki 9 aracınız ile günde ortalama kaç yolcuya hitap ediyorsunuz? Durağımızın yolcu potansiyeli Forum Alışveriş Merkezi’nin potansiyeli ile doğru orantılı oluyor. Eğer vatandaş alışverişe gelirse yolcumuz oluyor. Gelemedi mi biraz daha sakin oluyor. Rakamsal değer olarak bir aracımız 150-200 kişiye hitap edebiliyor. 9 aracımız toplamda da 3 bin yolcuya yakın taşımacılık yapabiliyor. Ama Forum Alışveriş Merkezi açılmadan önce sadece tesisler tarafına hitap edebiliyorduk. Şimdi oraya giden de olmuyor. Trabzon’da mahallesi olmayan tek durak olduğumuzdan dolayı da başka yerlere kol atma gibi bir şansımız yok.

Altuntaş her zaman arkamızda durdu

■ Trabzon Şoförler Odası iletişiminiz nasıl? Şahsım adına konuşmak isterim ki diğer illerdeki şoför arkadaşlarımıza da Turan Altuntaş gibi bir başkan nasip etsin. Çünkü şoför esnafının kemiğinden gelmiş biri ancak yöneticilik yapabilir. Biz yıllardan beri şoförlük yapan kişiler olarak böyle bir yöneticiye rastlamadık. Tabiri caizse Trabzon’daki şoför esnafı altın dönemini yaşıyor. Turan Altuntaş sayesinde önceden yaşadığımız sıkıntıların hiçbirini yaşamaz olduk. Şoför esnafının hakkını hiç kimseye yedirmedi. Esnaf olduğumuzu Turan Başkan ile öğrendik. Durak başkanları birbirini tanımazken artık tanıyor ve sürekli toplantılar yaparak sorunları ve istekleri dile getiriyor. Kısacası her zaman arkamızda duran bir başkan.

Yolcu alma hakkı var

■ Durak olarak nerelere yolcu taşıyorsunuz? Araçlarımız Cumhuriyet Caddesi’nden kalkınca Çömlekçi Mahallesi, Değirmendere Mahallesi, Forum Alışveriş Merkezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi’ne bağlı Sahil Tesisleri, Mehmet Akif Ersoy Kapalı Yüzme Havuzu ile Trabzonspor Tesisleri’ne kadar yolcu alma hakkımız var. Dönüş yolunda ise Trabzonspor Tesisleri’nden gelirken Forum Alışveriş Merkezi, Değirmendere Mahallesi, Çömlekçi Mahallesi, Taşbaşı’ndaki sıra mağazaları geçerek Gazipaşa Caddesi üzerinden Moloz’a gidip, ana durağımız olan İmperial Hastanesi’nin yanında toplanıyoruz. Ancak Moloz durağında yolcu indirmemiz yasak. Nedenini bilmeyiz ama Moloz’a giden bölgedeki ikinci hat olmamıza rağmen Moloz’a yolcu almamız yasaklandı.

■ Moloz bölgesine yolcu almanız yasak olduğu için o bölgeye gidecek yolcularınızı ne yapıyorsunuz? Forum, Değirmendere ve Çömlekçi duraklarından aldığımız yolcuları Moloz durağında indiremediğimizi biliyoruz. Ancak biz tesisler tarafına çalışan tek hatız. Trabzonspor Tesisleri’nden aldığımız altyapı oyuncuları veya Turizm Okulu’nun öğrencilerden Moloz’a gitmek isteyenleri götüremiyoruz. Bu sefer yolcularımızdan bize tepki geliyor. Bunun sebebi güzergah kurallarının baştan bu şekilde düzenlenmesinden kaynaklandığını düşünüyoruz. Biz neden vatandaşları yarı yola kadar taşıyıp 1 lira 75 kuruş fazla ödetelim.

54_35

Trafikte tıkanma

■Trabzon’daki durağın başını sokabileceği bir durağı varken sizin neden herhangi bir yeriniz yok? Durak hattımızın çalıştığı güzergah üzerinde kendimize müsait bir yer bulamadık. Yetkililer bize bu konuda yardımcı olmak istediler. Araştırmalarını da yaptılar. Ancak kamuya ait güzergahımızda bulamayınca kendimize bir yer kiralamak istedik ve Forum Alışveriş Merkezi’nin açık otoparkında 2 arabalık yer kiraladık ve 2 kişilik bir kulübe koyduk. Müşterilerimize buradan hizmet vermeye çalışıyoruz.


■ Trabzon’da yol kenarlarının otopark haline dönmesi size ne gibi bir sıkıntı yaratıyor? Trabzon’da özellikle akşam saatlerinde aşırı sıkışık olan iki şeritli Değirmendere Mahallesi trafiğine bir de yol kenarına çekmiş araçlar eklenince trafikten çıkılmaz bir hal alıyor. Sadece Değirmendere değil, Taşbaşı’ndaki sıra mağazaların önü de park etmiş araçlardan geçilmiyor. Biz bir turumuzu normal zamanda 20 dakikada tamamlarken trafik sıkışıklığından en erken 45 dakikada tamamlıyoruz ki bu da ekmeğimizi kazanmamıza engel oluyor.

Trabzonspor hakkı yenen bir futbol kulübüdür

■ Trabzonspor hakkında neler düşünüyorsunuz? Trabzonspor’un gidişatı ile doğrudan bağlı bir durağız. Çünkü Trabzonspor Tesisleri’ne çalışan tek durak olmamız, oraya giden vatandaşlara hizmet vermemiz anlamına geliyor. Durak olarak eskiden idmanları seyreden vatandaşları taşırken şimdi o günleri mumla arıyoruz. Ayrıca Trabzonspor her zaman hakkı yenmiş bir takımdır. Bu haksızlığa bu halk layık değil.

Eğitim her yaşta şart

■ Trabzon’da dolmuş şoförlerine uygulanan kuralların, hususi araç şoförlerine uygulandığını düşünüyor musunuz? Trabzon trafik düzenine yeni kurallar getirilerek bazı caddeler hususi araç trafiğine kapatılmalı. Ayrıca bize uygulanan kuralların hususi araçlara uygulandığını düşünmüyorum. Uygulansaydı eğer trafik sıkışıklıkları azalır, vatandaş daha çabuk ulaşımını tamamlardı. Bize gösterilen yolcu indirme ve bindirme noktalarındaki hususi araçlara ceza kesilmediğini düşünüyorum. Eğer kesilseydi oraya park etme gibi bir cesaretleri olmazdı. Onların park etmesi yetmezmiş gibi biz onların park ettiği yerlerde yolcularımızı indiremediğimiz için ceza yiyen gene esnaf oluyor.

■ Şoför esnafına eğitim verilmesini nasıl düşünüyorsunuz? Dolmuş şoförleri hizmetin en iyisini vermek için elinden geleni yapıyor. Bizim yöneticilerimiz tarafından özellikle davranışlar konusunda bir eğitim verilmesinin taraftarı oluruz. Eğitim her yaşta şart.

Vaatler tutulmalı

■ Trabzon siyasetçilerinden beklentileriniz nelerdir? Trabzon gibi bir şehre verilen vaatlerin tutulması gerekir. Biz Bağ-Kur emeklileri olarak daha çok değer görmek istiyoruz. Yeni yılda maaşlara zam yapılacak denildi, Bağ-Kur ve trafik sigortalarına zam geldi. Bunları karşılayacak gücümüz yok. Bizleri mağdur etmeyin.

Yusuf ARSLAN

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap