Türkiyede 310 milyar dolarlık perakende sektöründe 2.5 milyar dolarlık e ticaret işleminin çok düşük olduğunu ifade eden Trabzon Ticaret ve Sanayi Od
Trabzon Ticaret ve Sanayi Odasında düzenlenen e-ticaret toplantısında konuşan Başkan M. Suat Hacısalihoğlu, Türkiyenin hedeflerinin büyük olduğunu, bu doğrultuda ekonominin bütün hedeflerinin hayata geçmesinde herkese görev düştüğünü, dünyada ilk on ekonomiden biri olmak için ticarette ve ekonomideki bütün argümanların kullanılması gerektiğini söyledi. Bunlardan bir tanesinin de e ticaret olduğunu belirterek ihracatta, uluslararasılaşma da, e ticaret sisteminin herkes tarafından bilinmesi, uygulanması gerektiğine dikkat inandığını söyledi.
Hacısalihoğlu, ülke olarak yılda 500 milyar dolar ihracat gerçekleştirmek ve şehrimizin ihracatını ekonomisini dört katına çıkartma hedeflerimiz bulunduğunu ve bunun için ticaretin bütün argümanlarının hayata geçirilmesinin önemli olduğuna dikkat çekti. Türkiyede perakende sektöründe 310 milyarlık bir potansiyel bulunduğunu kaydeden Hacısalihoğlu, bunun da 2.5 milyar doları e ticaret üzerinden gerçekleştiğini ve rakamın çok düşük olduğunu kaydetti. Yüzde 1lerde dahi olmayan e ticaret alanında daha aktif olunmasını gerektiğine işaret etti. Hacısalihoğlu, Bu toplantıda esas amacın e-ticaret sisteminin oda üyelerimize anlatılmasıdır. Bu konuda Ereyon Elekronik Ticaret ve Sanal Mağazacılık Hizmetleri Aş. Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Ülküyü davet ettik. Bu toplantının ardından şehrimizde e ticaret konusunda gelişmeler olmasını diliyoruz. E ticaret alanında yan sektörleri de geliştirmekle beraber yeni girişimciler ve yeni iş kollarının da şehrimizde açılmasını arzu ediyoruz. Yabancılar özellikle son iki yılda 750 milyar dolarlık e-ticarete yatırım yapıyorlar. Bütün arzumuz ülkemizin ve bölgemizin bu ticaretten pay almasıdır. şeklinde konuştu.
Ereyon Elekronik Ticaret ve Sanal Mağazacılık Hizmetleri Aş. Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Ülkü, İstanbul ve Ankara gibi büyük şehirlerin dışında İzmirde bir başarı hikayesi oluşturduklarını ifade ederek, Trabzonda e-ticaret konusunda bir merkez olabilir. dedi.
E-ticaret ile sınırların kalktığını, Türkiyenin her tarafına satış yapılabildiğini aktaran Ülkü, ticaretin her zaman bir değişim içinde olduğunu aktararak başarılı bir e-ticaretin sabır ve sadakat ile oluşturulabileceğini dile getirdi. E-ticarette müşteri memnuniyetinin çok önemli olduğunu da anımsatan Ülkü şöyle konuştu: Türkiyede e-ticaret hacmi yüzde 1 bile değilken ABDde yüzde 8.9, AB7de ise yüzde 5.6dır. Önümüzde çok yol var. Türkiyede 37.5 milyon internet kullanıcısı var ve bu nüfusun yüzde 49unun internet kullandığı anlamına geliyor. Dünyada ise 7. 1 nüfusun 2.8 milyonu internet kullanıyor. Yani yüzde 39dur. Türkiye gerek internet kullanımı gerekse genç nüfusu ile çok önemli bir potansiyeldir. dedi.
Türkiyedeki nüfusun yüzde 49 oranında internet kullanıcısının yüzde 24ünün internetten alış veriş yapmış olduğunu aktaran Ülkü, yıllık ticaret hacminin 30 milyon Tl seviyelerinde olduğunu ve bunu sağlayan firmalarında yaklaşık 30u geçmediğini ifade etti. Ülkü şöyle konuştu: Dünyada online ticaret hacmi 545 milyar dolar. Bunun 300 milyar doları ABD tarafından yapılıyor. 2008 yılından 2013 yılına kadar sektör Türkiyede yüzde 35 büyüdü. Türkiyede 157 milyon kredi ve maaş kartı bulunuyor. Yani nüfusun iki katı kredi kartı kullanılıyor.2013de 34.6 büyüyen e-ticaret sektörü 2017 yılına kadar her yıl yüzde 16 oranında büyüyecek. şeklinde konuştu.
E-ticaretin kayıtlı bir ekonomi yarattığını, 24 saat alış veriş imkanı tanıdığını aktaran Ülkü, tüketici haklarının uygulandığı bir mecra olduğunu anımsattı. Ülkü, özellikle merdiven altı tabirinin internet içinde geçerli olmaya başladığına dikkat çekerek bu konuda özellikle tüketicilerin uyanık olması gerektiğini söyledi. Ülkü şöyle konuştu: e-ticaret üzerinden yapılan alış verişler normal piyasalara göre çok ucuz değildir. Biraz ucuzdur. Piyasada belirli bir değerinin çok çok altında internette satışı yapılan bir ürün mutlaka sorunludur. dedi.
KOBİler için e-ticaretin çok önemli bir fırsat olduğunu kaydeden ülkü, yeni pazarlara ulaşılabileceği gibi aynı zamanda bölgesel farklılıkların da azaltılabileceğini kaydetti. Zincir mağazalara karşı en büyük direncin e-ticaret ile sağlanabileceğini dile getirdi. İnternetin KOBİlerin yüzü olduğunu ifade ederek, E-ticareti doğru insanlar yaparsa merdiven altın iş yapanlar yok olur.
Konuşmasının sonunda Trabzonun birçok yerel ürününün e-ticaret ile satışının gerçekleşebileceğini bu konuda geç kalınmadığını ve herkesin çalışması gerektiğini sözlerine ekledi.