Eğitim İş Trabzon Şube Başkanı Tamer Özlü, 4+4+4 düzenlemesinin eğitim ve bilim çalışanlarının karşı karşıya kaldığı sorunları içinden çıkılamaz hale
Fatih İSAK
Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) Trabzon Şube Başkanı Tamer Özlü, 2013-2014 eğitim-öğretim sezonunun, eğitim sisteminin temel sorunlarına yönelik hiçbir veri araştırması ve pilot uygulama yapılmadan, tamamen ideolojik bakış açısıyla gerçekleştirilen değişikliklerin gölgesinde başlayacağını ileri sürdü.
"Bilim dışı dayatmacı eğitime hayır" diyen Özlü, yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: "Yaşanan onca olumsuzluğa rağmen, eğitim biliminin en temel ilkelerine aykırı düzenlemelerde ısrarını sürdüren Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimi niteliksizliğe ve düzensizliğe sürükleyerek çocuklarımızın geleceği ile oynamaya devam etmektedir.
Ülkenin geleceğini akıl, bilim ve sanatın değil, dogma, hurafe ve inançların belirleyeceği bir toplumsal yapının oluşumuna zemin oluşturan 4+4+4 düzenlemesi; eğitim sisteminin, eğitim ve bilim çalışanlarının karşı karşıya kaldığı sorunları bugün içinden çıkılamaz hale getirmiştir.
OKULLAR HAZIR DEĞİL
Okulların açılacağı tarihin belli olmasına ve 2 ay tatile rağmen hala okullarımızda tamirat, boya ve badana işleri devam etmektedir. Mevcut okulların fiziki altyapıları 4+4+4 için hala son derece yetersizdir. Öte yandan okullarımızda yeterince memur ve yardımcı personel bulunmamaktadır. Özel okullara kaynak aktaran bakanlık, devlet okullarına üvey evlat muamelesi yaparak kaynak aktarmamakta ve okul müdürlerini velilerden para toplama cambazı yapmaktadır."
Amaçları ne?
Özlü, "Bu yıl SBS puanına göre herhangi bir okula yerleşemeyen yaklaşık 600 bin öğrenci, bakanlık tarafından zorunlu olarak imam hatip ve meslek liseleri ile açık liseye yönlendirildi" dedi.