SON DAKİKA



Haber > Gündem > Ulaşımı çözersek sorunların da yarısını çözeriz!

Ulaşımı çözersek sorunların da yarısını çözeriz!

23 Mart 2015 Pazartesi - 13:01




AK Parti Trabzon Milletvekili Aday Adayı Abdulkadir Uraloğlu'dan Karadeniz'e özel açıklamalar…





Türkiye’nin ulaşım ağında direkt etkisi olan bir kişi Abdulkadir Uraloğlu, 27 yıllık devlet tecrübesini şimdilerde siyasi arenaya yansıtma düşüncesiyle siyasete atıldı. Uraloğlu, projelerini özellikle yol hamlesine kanalize etmiş durumda...

ULAŞIM BİZİM İŞİMİZ

AK Parti Trabzon Milletvekili Aday Adayı Abdulkadir Uraloğlu, ihtisas alanı ulaşımla ilgili Trabzon'a merhem olmaya geliyor. Uraloğlu, Trabzon ile ilgili demiryolu ve havaalanı sorunu ile birlikte karayollarındaki ulaşım sorununun çözümü halinde toplam sorunun yüzde ellisinin çözüme kavuşacağını belirtti. Uraloğlu, geleceğe dönük projelerinin yanı sıra ulusal ve yerel bazda gördüğü eksikleri gazetemiz aracılığıyla kamuoyuna aktardı. İşte Uraloğlu'nun sorularımıza verdiği yanıtlar…

DEVLETE 27 YILLIK HİZMET 

Tecrübeleriniz nelerdir?


Uraloğlu: Trabzon doğumluyum. KTÜ İnşaat mezunuyum. Daha sonra Trabzon’dan ayrıldım. Özel sektör deneyiminden sonra Karayolları'na girdim. Göreve Erzurum’da başladım. 50 ili kapsayan bölgede görev yaptım. 2003-2004 yılında müdür yardımcılığı yaptım. 2005 yılında Kayseri Bölge Müdürlüğü'ne, 2006 yılında Samsun Bölge Müdürlüğü'ne atandım. 2009 yılında Bursa’da kısa bir görev yaptım. 2012 yılında Türkiye’nin en uzun karayolu ağına sahip İzmir Bölge Müdürlüğü'ne atandım. Görev yaptığım yıllar içerisinde bütün Karadeniz’i komple gezdim ama Türkiye genelinde de Niğde'ye kadar her tarafta çalışmalarda bulundum. Hepimizin memnuniyet duyduğu hükümetimizin bölünmüş yollar hamlesinde 1303 km'de bizim de bir emeğimiz, katkımız oldu. 2015 seçimlerine yönelik olarak yeniden bir değerlendirme yaptık, devlet görevinde 27 yılı tamamladık. Biz bu ülkeye hizmet etmeye çalıştık. Tabi hizmet ederken de şunu söylemeden geçemem: Bölünmüş yollar hamlesine şimdiki Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız çok büyük destek verdi. Bu anlamda bir vatandaş olarak, siyasete giren birisi olarak gerçekten müteşekkirim. Bakanlar Kurulu'na çok büyük destekler verdiler. Biz de üzerimize düşen görevi yaptık.

DUA ALARAK YOLA ÇIKTIM

Neden siyasete girdiniz?

Uraloğlu: Biz hizmet ettik, hizmet etmeye devam edeceğiz. Daha geniş kulvarda nasıl hizmet edebiliriz? Yaptığımız görev gereği siyasetin esasında biraz da bu tarafında olduğumuzu düşünüyorum. Kulvarımızı nasıl genişletiriz, daha fazla nasıl hizmet ederiz? Ülkemize daha fazla nasıl katkı sağlarız? Ülkemize Karayolları'ndaki bürokratlık görevimizden daha fazla bir şeyler yapabilir miyiz düşüncesiyle siyasete girdim. AK Parti döneminde bizim makamlarımız hiçbir zaman ulaşılmaz olmadı açıkçası. Gerçekten kolay bir karar değil. Bu karar mekanizmasında bizim görüşmemiz gereken, bize desteği olacak, hem siyaseten hem fikren desteği olacak insanlarla görüştük. Duasını almamız gerektiğini düşündüğümüz insanlarla görüştük, ardından kararımızı verdik ve sahaya indik.

Turizm olmazsa olmazlarımızdan

 İşsizlikle ilgili düşünceleriniz nelerdir? Uraloğlu: Karadeniz’de işsizlik konusu kaçıncı sırada bilmiyorum ama Türkiye’de işsizlikle ilgili gündem oluyor. Karadeniz’deki işsizliğe nasıl katkı sağlarız? Karadeniz’de ağır sanayi kurabilecek durum yok. Coğrafyamız uygun değil. Orta ve küçük ölçekli sanayiyi desteklemeliyiz. Bir de olmazsa olmaz konuma gelen turizm var. Yeşilyol var, Samsun'dan başlayıp Hopa’ya kadar giden, yaklaşık 500 kilometresi yapıldı. Bu yol yapıldığı zaman buralardaki turizm imkanları gelişecek, altyapı yatırımları yapılacak. Yayla turizmini üç ya da dört aya sığdırırsak bu pek faydalı olmaz. Trabzon’u gezdiğimde şunu çok rahatlıkla görüyorum: Büyük otel zincirleri… Burada oteller yapmaya başladılar. Mutlaka kongre turizmini, kış turizmini de buraya katarak bütün bir yıla yayabilirsek hem Trabzon’umuza hem Doğu Karadeniz’e hem de ülkemize büyük bir katkı sağlarız.

Kriterler sadakat ve güvenilirlik

Milletvekillerinin önemli özellikleri neler olmalıdır? Uraloğlu: Uzak Doğu ile kıyaslanacak durumda değiliz. Trabzon’da bu anlamda bir kavga görüyor musunuz? Trabzonlu olarak, Karadenizli olarak ne kadar katkı sağlayabiliriz diye düşünüyorum. Trabzon modelimizi meclise ne kadar yansıtabiliriz ama genel anlamda oradaki arkadaşlarımıza da haksızlık etmeyelim, çok sıkıntı görmüyorum. Bazen demokrasi gereği ama kavga değil tabi o anlamda katkı sağlarız diye düşünüyorum. Nasip olur gidersek orda 2023 Türkiye’sinin şekillenmesine, yeni anayasanın ve başkanlık sisteminin şekillenmesine biz de katkı sağlayabiliriz. Ben teknik elemanım, oradaki gerek genel kurulda gerek komisyonda, hepsinde katkımız olur diye düşünüyorum. Türkiye çok sıkı süreçlerden geçiyor. 2015 seçimlerinde 25. Dönem milletvekillerinde aranacak olan birinci özelliğin güvenilirlik ve sadakat olacağını düşünüyorum.

Binali Yıldırım’ın etkisi

Binali Yıldırım'ın sizin aday adaylığınızda etkisi oldu mu?


Uraloğlu: Bu kararı ilk olarak gündemimize aldığımızda benim ilk görüştüğüm isimdir Binali Yıldırım bakanımız. Her şeyi bir tarafa bırakalım makamlar mevkiler geçicidir ama kalıcı olan insanlığımızdır. Binali Yıldırım'ın aklına fikrine, onun bana ne diyeceğine olan ihtiyacımdan dolayı sayın bakanımızla görüştüm. Binali Yıldırım da 'sen bütün görüşmelerini yap değerlendiririz' dedi. Bütün görüşmelerimizin sonunda da bu yola çıkmayla ilgili şartların oluştuğunu düşündüm. Karar vermemde bu şartlar beni biraz olsun rahatlattı.

Yeriniz için garanti diyebilir miyiz? 

Uraloğlu: 49 aday adayımız var. Sonuçta 6 kişinin yeri garanti. Geri kalan 43 adayımız var. Kimseye haksızlık etme lüksünü kendimde görmüyorum. Ancak net olarak şunu söylüyorum: Abdulkadir Uraloğlu olarak benim yola çıkma şartlarım oluştu. Ben yola çıktım. Yerimizin garantiliği nasip meselesidir. Biz elimizden geleni yapıyoruz. Ondan sonra ne nasip olursa ona göre hareket edeceğiz. 7 Haziran seçimlerine kadar biz bütün aday adayı arkadaşlarımız olarak inşallah beraber yürüyeceğiz.

Milletvekili olursanız ulaşılır olacak mısınız?

Uraloğlu: AK Parti hükümetlerimizin döneminde çok işler yaptık. Yapmamız gereken çok daha işler var. Trabzon'da, Doğu Karadeniz’de biz eğer ulaşım problemini halletmişsek, problemlerin en az yüzde ellisini halletmişiz demektir. İnsanlar bunu istiyor, bunu bekliyorlar. Ulaşım konusunu tüm yönleriyle konuşuyorum. Vatandaşlar bireysel anlamda şunu söylüyorlar: Abdulkadir Uraloğlu ulaşılabilir olacak mı olmayacak mı? Eğer rahmetli Mustafa Cumur gibi olacaksa, Allah yolunu açık etsin; yok olamayacaksa yol yakınken bıraksın. Ancak ben ulaşılabilir olacağım.

Demiryolu ulaşımının Karadeniz’e gelmesi şart

Trabzon'un öncelikleri nelerdir? Uraloğlu: Karayolu ulaşımı, şehir içi ulaşımı ile ilgili yaptığımız epey işler var. Belediyemizin, Karayollarımızın yaptığı, daha önceden Özel İdaremizin yaptığı epey işler var. Şimdi gündemimizde Kanuni Bulvarı var, devam ediyoruz çalışmalarına. Önümüzdeki seneye kadar Boztepe'ye dek bitireceğiz ama bu sene 3,5 kilometresini inşallah bitirmiş olacağız. 'Güney Çevre Yolu var yapılamadı, başlamadı' gibi eleştirilerle karşılaşıyoruz. Ben bu konuyu son dönemlerle işledim, işleyince de olumlu ve karşıt tepkiler de geliyor. Bu çok normal bir şey. Nerede olmamız gerektiğini belirleme anlamında faydalı oluyor. Biz çok işler yaptık. Ölü yatırımlar yapmamak lazım. Bu harcanan paralar hepimizin parası, vatan evladının parasıdır. Acil olan Kanuni Bulvarı'ydı ve yapmaya devam ediyoruz. 2017'nin sonunda inşallah bitecek. Biz Kanuni Bulvarı'nın bitme sürecinde yatırım programı detayını ve ihalesini halledip Güney Çevre Yolu'na kazmayı vurmamız gerekiyor. Önceliklere baktığımızda geç kalmış değiliz.


ERZİNCAN-TRABZON 

Demiryolu ve havaalanı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Uraloğlu: Demiryolu projesi konuşuluyor. Trabzon'da üç tane taşıma modeli var. Havayolu, karayolu ve denizyolu. Bunlarda çok aşamalar kaydettik. Mutlaka demiryoluyla beraber dört taşıma modunu bir araya getirip entegrasyonu da sağlayarak ulaşımla ilgili gündemimizi, yani Doğu Karadeniz’in yüzde ellisini oluşturan sorunu çözmeliyiz. Bu projeleri yürütürken diğer çalışmalarımızı aksatmayacağız. Demiryolunun artık Karadeniz’e gelmesi lazım. Teknik eleman olarak konuşuyorum, uygun güzergah Erzincan-Trabzon güzergahıdır. Erzincan’dan gelip Trabzon’a inecek olan, indiği zaman da mutlaka bir ayağı Rize’ye, hatta Batum’a, bir ayağı Giresun’a nihayetinde de şu an Fatsa'ya kadar projesi yapılmış olan hatta mutlaka bir bağlantı olacaktır. Ulaşımla ilgili bir konu daha var, o da havaalanı konusudur. Havaalanındaki pistimizin boyu 2650 metredir. 300 metre olması gerekir. Pisti uzatalım mı, ikinci bir pist mi yapalım, yoksa yeni bir havaalanı mı yapalım? Arkadaşlarımız bunların üzerinde gerekli çalışmaları yaptılar. En yakında zamanda bu konunun gündemimize alınıp inşallah turizmin gelişme sürecinde olan Trabzonumuza, Doğu Karadenizimize oda büyük bir katkı sağlayacaktır.

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap