Dünya Kupası 2026
A+ A-
Yorum
10

Enerji faturalarının yüzde 30'u devletten! Şartlar açıklandı!

Yayın Tarihi: 27.06.2026 - 13:36
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, EKA Destek Programı ile karbon emisyonunu ve enerji tüketimini azaltan işletmelere enerji faturalarının yüzde 30'u oranında hibe desteği vereceğini duyurdu.
Kaynak:HABER MERKEZİ

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, sanayi tesislerinin ve ticari işletmelerin omuzlarındaki enerji maliyeti yükünü hafifletirken Türkiye'nin yeşil dönüşümüne hız katacak yepyeni bir destek mekanizmasını hayata geçiriyor. "Enerji ve Karbon Azaltımı (EKA) Destek Programı" adıyla başlatılan proje kapsamında; belirlenen referans dönemlerine göre spesifik enerji tüketimlerini veya karbon emisyon yoğunluğunu azaltmayı başaran işletmelerin enerji faturalarının yüzde 30'u devlet tarafından hibe olarak karşılanacak.

18 Milyon TL'yi Aşan Nakdi Hibe Desteği

Sanayi tesisleri, ticari binalar ve hizmet sektöründe faaliyet gösteren tüm işletmeleri kapsayan EKA Destek Programı, üretim maliyetlerini düşürerek uluslararası arenada rekabet gücünü artırmayı hedefliyor. Belirlenen performans kriterlerini başarıyla karşılayan şirketlere, başvuru yaptıkları yıla ait enerji giderlerinin yüzde 30’u nakdi hibe şeklinde geri ödenecek.

Bakanlık, destek miktarının üst limitini 2026 yılı için tam 18 milyon 61 bin 775 TL olarak belirledi. Ekonomik dinamiklere uyum sağlaması amacıyla bu dev bütçe limiti, her yıl yeniden değerleme oranına göre güncellenerek artırılacak.

Türkiye'nin COP31 Hedeflerine Özel Öncelik

Bu yılki hibe programının en dikkat çeken yönü ise küresel iklim vizyonu oldu. Türkiye'nin Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi 31. Taraflar Konferansı’na (COP31) ev sahipliği yapmaya hazırlanması, destek programının kriterlerini de doğrudan etkiledi.

Normal şartlarda işletmelerin hem enerji hem de karbon yoğunluğunu değerlendiren Bakanlık, COP31'in gerçekleşeceği bu özel yıl için "karbon emisyonu yoğunluğu" kriterini bir numaralı öncelik haline getirdi.

İlk 20 İşletme Ödüllendirilecek: Başvurular EVDES'te Başladı

Bakanlık tarafından yürütülecek titiz teknik doğrulama süreçlerinin ardından; bu yıl sanayi sektöründe karbon emisyonunu en çok azaltan ilk 10 işletme ile ticari binalar ve hizmet sektöründe zirveye yerleşen ilk 10 işletme belirlenecek. Bu 20 öncü işletme, bütçe imkanları doğrultusunda hibe desteğinden öncelikli olarak faydalanacak.

Düşük karbonlu ekonomiye geçişi hızlandıracak ve faturaları hafifletecek bu tarihi desteğe başvurmak isteyen işletmeler, işlemlerini e-Devlet entegrasyonuyla çalışan Enerji Verimliliği Destek Yönetim Sistemi (EVDES) üzerinden tamamen elektronik ortamda, hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebilecek.

Etiketler