SON DAKİKA



Haber > Ekonomi > Dakikada 36 bin lira harcadık

Dakikada 36 bin lira harcadık

26 Haziran 2015 Cuma - 09:46




Geçtiğimiz yıl yüzde 35 artış ile 18.9 milyar liraya ulaşan e-ticaret geliriyle beraber internetten dakikada 36 bin lira harcadığımız ortaya çıktı.





Her geçen gün artan internet kullanımı, e-ticaret gelirlerini de hızla arttırıyor. Bilişim Sanayicileri Derneği'nin (TÜBİSAD) tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD), Deloitte Türkiye ve ComScore ortaklığında hazırlanan "Türkiye e-ticaret 2014 Pazar Büyüklüğü" raporuna göre Türkiye'deki internette yapılan alışverişin toplam hacmi 2014 yılında yüzde 35 artışla 18.9 milyar liraya ulaştı. Bu rakama göre Türkiye'deki internet kullanıcıları günde 51.7 milyon lira, saatte 2.1 milyon lira, dakikada 36 bin lira ve saniyede ise 583 lirayı e-ticaret sitelerinde harcadı.

TATİLE 6.8 MİLYAR TL

2014 yılında Türkiye'de yapılan internetten alışverişlerde en büyük payı, tatil ve seyahat kategorisi aldı. Buna göre Türkiye'deki internet kullanıcıları geçtiğimiz yıl 6.8 milyar liralık tatil ve seyahat harcamasını internet üzerinden gerçekleştirdi. Tatil ve seyahat kategorisini 6.5 milyar lirayla online perakende izledi. Dikkat çeken internet harcamalarından biri ise oynan bahisler oldu. Raporda paylaşılan bilgilere göre Türkiye'deki kullanıcılar geçtiğimiz yıl yaklaşık 2.1 milyar lirayı internetten bahis oynayarak harcadı. İnternetten yapılan alışverişlerde en büyük artışı elektronik ürünler sağladı. Bir önceki yıla göre yüzde 48 artış gösteren elektronik ürün satışları 2014 yılında toplamda 1.4 milyar liralık gelir sağladı.

DÜNYADAN GERİDEYİZ

TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Cılız, ülke ekonomisinin nispeten yavaş büyüdüğü bir dönemde, elektronik ticaret hacminin ve perakende harcamaları içerisindeki payının güçlü bir artış gösterdiğine dikkat çekti. Cılız, Türkiye'nin yine de elektronik ticarette arzu edilen noktada olmadığını vurguladı. Cılız, "E-ticaret çok geniş bir ekosistem ve paydaş haritası için değer ortaya koyuyor. Bu nedenle e-ticaretin gelişimi, sağlıklı bir hukuki zemin ve sektörün gelişimine yönelik yasal yapılanmalarla desteklenmesi gerekir. Böylece e-ticaretin vergi gelirlerinin, istihdamın ve ticari canlılığın artmasına katkısı daha fazla olacaktır" dedi. TÜBİSAD Yönetim Kurulu Üyesi, Yeni Medya ve e-ticaret Komisyonu Başkanı Burak Ertaş, "Toplam perakende harcamalarının içerisinde yüzde 1.6 olan e-ticaret payı, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında, bu alanda önemli bir büyüme potansiyelimiz olduğunu gösteriyor. e-Ticaret farklı ve zengin çeşitlilikteki ürün ve hizmetlere herkesin eşit şartlarda erişmesini sağlayan önemli bir araç. E-ticarette yapılan tüm işlemlerin kayıt altında olması, ekonomide kayıt dışılığın azalmasına, haksız rekabetin giderilmesine, vergisel anlamda devlet gelirlerinin artmasına önemli katkılar sağlamaktadır" şeklinde konuştu


Rakamlarla 2014 yılında Türkiye'de internetten yapılan alışveriş

18.9 milyar TL

İnternetten yapılan toplam harcama

%35

Toplam gelirdeki yıllık büyüme


6.8 milyar TL

Tatil ve seyahate harcanan toplam para

6.5 milyar TL

Online perakendeye harcanan toplam para

2.1 milyar TL


İnternetten oynan bahis geliri

1.5 milyar TL

Özel alışveriş sitelerinde yapılan alışveriş toplamı

1.4 milyar TL

İnternetten satılan elektronik ürünlerin toplam geliri


700 milyon TL

Giyim ve ayakkabıya harcanan toplam para

400 milyon TL

Ev ve dekorasyon ürünlerine harcanan para

200 milyon TL


Eğlence ve kültür sitelerinden yapılan alışverişin toplamı

2014 yılında internetten alışverişin toplam perakendeden aldığı pay

İngiltere%12.2

Çin%8.5

ABD%8.4

Almanya%7.5

Fransa%6.2

Japonya%6.2

Polonya%5.8

Brezilya%3.5

İspanya%3.1

Rusya%3.3

İtalya%2.2

Türkiye%1.6

Hindistan%1.5

Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap