Hoşumuza gitmeyen bir durumla karşılaştığımızda hemen
sinirlenen bir yapıya mı sahibiz yoksa şöyle bir sakince düşünüp ona göre mi
hareket ediyoruz. Anlayışlı ya da anlayışsız olmak da ani kararlar verip
vermememizle ilgilidir.
Anlayışlı olabilmenin ilk ve en önemli aşaması empati
duygusuna sahip olmaktır. Yani karşımızdaki insanın durumunu düşünerek aynı
durumda kendimizin de olabileceğini düşünerek ona göre davranmak gerekir. Yani
diyelim ki bir arkadaşınızla belirlediğiniz bir yerde belirlediğiniz bir saatte
buluşmaya karar verdiniz. Siz zamanında dediğiniz yerde oldunuz ama arkadaşınız
çok yoğun bir trafiğe takıldı ve dediği saatte geleme de. Burada anlayışlı bir
insan böyle bir aksiliğin herkesin başına gelebileceğini düşünerek hoşgörü ile
yaklaşır.
Anlayışlı olmak hepimiz için çok önemli bir özelliktir ancak
özellikle yönetici ve idareciler için daha da gerekli bir vasıftır. Anlayışsız
bir yönetici çalışanlarına karşı oldukça katı davranır ve böyle bir ortamda
herkes tedirgin olur. İnsanlar hata yapma korkusuyla rahat edemez hale
gelirler. Anlayışlı yöneticilerden beklenen kasıtlı yapılmadığı sürece küçük
hataları görmezden gelmek ve insanlık hali olarak görmektir.
Hatasız kul yoktur. Hepimizin bazı yönleri eksik olabilir ve
hatalar yapabiliriz. Bu yüzden insanlara karşı anlayışla yaklaşabilmeyi
bilmemiz gerekir. Anlayışlı insanların olduğu ortamlarda insanlar birbirine
güvenir, rahat hareket eder ve daha verimli olur.