Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) Belediye Yönetimlerinin Temel
Özellikleri konusunda bilgiler vermektedir. Belediye yönetimleri, yürütmeden
sorumlu hükümetin bir parçası değil, kendi bölgelerinin kalkınmasını teşvik
etme yetkisiyle doğrudan halk tarafından seçilen özerk makamlardır. Ulusal
mevzuata aykırı olmamak koşuluyla, kendi yerel projelerini ve standartlarını
oluşturmak için geniş yetkilere sahiptirler. Belediye yönetimlerinin görevleri
şunlardır: Devlet tarafından yürütülen ev hizmetleri ve sağlık, eğitim, çevre
temizliği, evlerde içme suyu, dinlenme ve spor ile ilgili temel karşılanmamış
ihtiyaçların sağlanması görev kapsamındadır. Bölgelerinin ekonomik, sosyal ve
çevresel gelişiminin organizasyonu ve planlanması ve belediyenin ilerlemesi
için gerekli tesislerin inşası görev kapsamı içindedir. Yenilenebilir doğal
kaynakların ve çevrenin uygun yönetiminin kontrolü sağlanmaktadır.
Topluluk katılımının
ve sakinlerinin sosyal ve kültürel gelişiminin teşvik edilmesi esas
kapsamdadır. Her ülke, belediye özerkliğine ilişkin sınırları farklı şekilde
belirlemiştir. Ancak, belediye yönetimlerinin bağımsız hareket edebildiği ortak
alanlar vardır: Siyasi alanda yerel politikalar, planlar ve düzenleyici
mekanizmalar oluşturularak faaliyet sürdürülmektedir. Mali alanda belediye
vergilendirmesi, maliyetler, finansman, bütçenin tanımı ve uygulanması yoluyla
ortak alanlar oluşmaktadır. İdari alanda, iç organizasyon, teknik yönler,
belediye kamu hizmetlerinin sağlanması ve personelin sözleşme ve
görevlendirmesi ile hareket gerçekleştirilmektedir.
Belediyelerin arazi idaresindeki yetkileri önemlidir. Latin
Amerika'da belediye yönetimlerinin arazi idaresi açısından görev ve yetkileri
için homojen bir model yoktur ancak 1980'lerde başlayan ademi merkeziyetçilik
politikaları, belediye yetkililerini emlak vergilerini yükseltmek için kendi
sistemlerini kurmaya ve arazi idaresi için kurumlar kurmaya sevk etti. Bu
yetkiler aracılığıyla, belediye yönetimleri tapu kaydında ve kadastro
haritalamada kilit bir rol oynamaktadır. Arazi tapusuna ilişkin olarak,
belediye yönetimleri, belediye yönetimleri adına tescil edilmiş arazileri
devir, tapulama ve tam kullanım hakkına yükseltme yetkilerine sahiptir.
Kadastro haritalamasına ilişkin olarak, emlak vergilerini
toplama yetkisi mali kadastroların oluşturulmasına yol açmıştır ve bunlar
belediyelerde kamu tesislerinin ve risk önleme planlarının planlanması ve
oluşturulmasını desteklemiştir. Kadastro güncellemesinden aynı belediyeler
sorumludur, ancak bölgedeki birçok ülkede, merkezi hükümet ile belediye
hükümetleri arasında, bölümler, iller veya aracı makamlar kurulmuştur.
Belediyelerin kadastro güncelleme çalışmalarında desteklenmesi amaçlanmaktadır
(www.fao.org)