SON DAKİKA



Haber > Köşe Yazıları > YARIM KALAN CUMHURİYET PROJESİ

YARIM KALAN CUMHURİYET PROJESİ

01 Mayıs 2018 Salı - 04:10








Karadeniz bölgesine artı avantajlar sağlayacaktı... Samsun-Sarp Demiryolu Projesi Atatürk’ün hayaliydi. Yarım kalmış bir cumhuriyet projesi, Sivas-Erzincan-Erzurum hattının bağlandığı 1933 - 1939 tarihinden bu yana yöre halkımızın en önemli hizmet beklentisi olan bir projeydi. AKP iktidarında rafa kaldırıldı, halbuki geçmiş zamanlarda AKP iktidarı demiryolu hattının Gümüşhane, Torul’dan sahile indirilerek Tirebolu üzerinden Trabzon’a bağlanacağı yönünde dönemlerinin başbakanları ve son olarak da Cumhurbaşkanının açıklamaları vardı. Erzincan-Gümüşhane-Torul-Tirebolu-Görele-Eynesil-Beşikdüzü-Vakfıkebir-Akçaabat ve Çarşıbaşı’ndan Trabzon’a ulaşacak demiryolu hattı projesi hazırlanmış ve kamuoyuna duyurulmuştu. Şimdilerde konu tekrar tartışmalara açıldı.

Giresun ve Ordu illerini kapsam dışı bırakacak o proje iki komşu ilin güzergahlarından vazgeçilerek hattın sadece Trabzon’a Maçka üzerinden bağlanacağı açıklanmıştı. Bu sözler iki komşu ilin siyasilerini ve vatandaşlarını çok kızdırmıştı, çünkü vatandaşların görüşüne göre o projenin Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon ve Rize üzerinden geçmesinin daha doğru olacaktı. Proje Karadeniz’in en büyük ihtiyaçlarından biriydi. Bir otobüsle 50 kişi gidiyorsa, 1 trenle 50 otobüs gitmiş gibi olacak. Yük taşımacılığında da aynı şekilde kolaylık sağlayacak. Ulaşımın, taşımacılığın ucuzluğu ile gelen turistlerin demiryolunu kullanacak olması ve Karadeniz’in kalkınması için de çok önemli bir proje. Ayrıca tren yolculuğu kadar güzel bir yolculuk da yok. Turizme oldukça katkı sağlayacağı da kesin.

Samsun’a kadar gelen demir yolunun buradan devam etmesi gerekir. Belki geçmiş yıllarda tren yolu güçlükle yapılıyordu ama şimdilerin teknolojisiyle daha kısa zamanda yapılabiliyor.

Demiryolu gündelik hayatımıza büyük avantajlar sağlayacak: yük taşıma kolaylaşacak, nakliyeler ucuzlayacak ve birçok üründe maliyeti düşürecektir. Bu demir yolu Gürcistan üzerinden diğer ülkelere de bağlanarak Sarp’tan İstanbul’a veya Ankara’ya gitmekle Karadeniz'e kıyısı olan ülkelerle bağlarımız, ticaretimiz güçlenecek, büyüyecek ve gelişecektir.

En düşük maliyet deniz yolu ve demir yolu taşımacılığıdır. Bunların olmaması iki komşu ilin en büyük eksiklikleridir. Mutlaka olması gereken bir ulaşım yoludur. Siyasilerin de verdikleri sözler çok önemlidir. Fındığın en fazla üretildiği iki ilin ticaretinde ve turizminde demiryolu ulaşımının çok önemli gelirleri olacağı kesindir. Özellikle Giresun ve Ordu için haktır, gecikmiş bir hizmettir. Seçim meydanlarında halkımıza umut verenlerin mutlaka bu sözlerini yerine getirmeleri zaruridir. Bizden söylemesi...


Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap