SON DAKİKA



Haber > Ekonomi > Ünlü ekonomist kötü haberi verdi: Enflasyon yüzde 140'a koşuyor

Ünlü ekonomist kötü haberi verdi: Enflasyon yüzde 140'a koşuyor

08 Ağustos 2022 Pazartesi - 10:31




Ünlü ekonomi yazarı Şeref Oğuz, tüketici ve üretici fiyatları arasında 60 puan fark oluştuğunu söyledi. ÜFE'nin yüzde 144.61'i gördüğünü belirten Oğuz, enflasyonun yüzde 140'a çıkacağını belirtti.





Tüketici fiyatlarındaki artış son 24 yılın en yüksek seviyesi olan yüzde 79.9'u, üretici fiyatlarındaki artış da yüzde 144.61'i gördü. Ekonomi yazarı Şeref Oğuz köşe yazısında TÜFE ve ÜFE fiyatlarını değerlendirdi. Oğuz, "Maliyetleriniz %144 artarken tüketiciye yansıtılabilen %80’de kalır mı?" diye sordu.

Dünya gazetesi yazarı Şeref Oğuz'un bugünkü köşe yazısından ilgili bölüm:

"TÜFE yani tüketici fiyatlarındaki artış %79,6, ÜFE yani üretici fiyatlarındaki artış %144,61. Bu, şu anlama geliyor; bir üreticinin katlandığı maliyet; %144 oranında arttı. Aradaki fark ise 65 puan. Bu fark genelde 5-10 puan arasında değişir. Oysaki şimdi normalin 6 katına çıkmış durumda… Peki, bu sürdürülebilir mi? Maliyetleriniz %144 artarken tüketiciye yansıtılabilen %80’de kalır mı? Üretici böylesi büyük maliyeti daha ne kadar süre taşıyabilecek? Etiketine yansıtamadığı artışın yıkıcı ve yakıcı yükünü hangi finansal kaynak ile yönetebilecek? Sonuçları ne olur?

BU MALİYETLER ŞİRKETLERİN KÂBUSU OLACAK

Artan bu maliyetleri tüketiciye yansıtamayanlar mevcut varlık koşullarını devam ettiremeyecek. Böylesi bir durum daha fazla işsizin oluşmasına yol açacak. Takipteki kredilerin oranı artacak. Artan fiyatlara rağmen ürünleri satmak zorlaşacak. Tedbir geliştirmek gerekecek. Ancak sorun şu ki taşınamayacak kadar yüksek maliyetlerin finansman zorluğu kadar yüksek enflasyon ve tırmanan durgunluk dalgası da eşanlı yaşanacak. Bu, fırtınalı bir denizde su almaya başlamış teknenin, ilaveten çıkan azgın dalgalar ve kayalıklarla baş etme zorunluluğudur.


İKİ SORU İKİ CEVAP

Şirketler nasıl önlem alabilir?

Borca dikkat ederek… Ürününü çeşitlendirip pazarını genişleterek… Verimliliğini artırmak için gayret sarf ederek… İş, ilişki, iletişim süreçlerini yeniden tanzim ederek. Yoksa bilgi süreçleri oluşturup yüklendiği külfeti veri odaklı yöneterek…

Tüketiciler nasıl önlem alabilir?

Enflasyon külfetini fütursuzca fiyatına yansıtan şirket ile maliyetli ürünlerini satmak zorunda olanları ayırt etmek zorunda… Kolay değil ancak üreticinin var kalabilmesi için tüketicilere de sorumluluk düşüyor.


Beğendim
0
Sevdim
0
Beğenmedim
0
Üzgün
0
İnanılmaz
0

VİDEO

SON DAKİKA

ÇOK OKUNANLAR

© 2020 www.karadenizgazete.com.tr | Karadeniz Gazetesi bir Güçlü Ticari Ve Sınai Ürünler Pazarlama Ticaret Ve Sanayi Anonim Şirketi ‘dir.

Giriş Yap